החיבוק של דרעי ואוחנה: "נתניהו עקץ אותי"

השר אריה דרעי הסביר לחברי סיעתו מש"ס כי הופתע ממינויו של אמיר אוחנה לתפקיד יו"ר הכנסת, וביקר חלק מחברי הכנסת החרדים: "לא מבין את חברי הכנסת החרדים שהלכו לחבק אותו אחרי הנאום הזה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 02/01/23 16:19 ט בטבת התשפג

החיבוק של דרעי ואוחנה: "נתניהו עקץ אותי"
דרעי מחבק את אוחנה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מינוי חבר הכנסת אמיר אוחנה לתפקיד יו"ר הכנסת ונטייתו המינית ממשיך להעסיק את חברי הכנסת החרדים. הסיעות קיימו היום (ב') את ישיבותיהן השבועויות במשכן הכנסת, וש"ס קיימה ישיבה סגורה בלבד. השר אריה דרעי התייחס בפני חברי הכנסת של המפלגה למינוי ואמר כי נתניהו הפתיע אותו.

"נתניהו עקץ אותי עם המינוי של אמיר אוחנה, חשבנו שזה יהיה יואב קיש או דודי אמסלם. טעינו בהתנהלות במליאה, אני ברחתי מיד אחרי הנאום, לא מבין את חברי הכנסת החרדים שהלכו לחבק אותו אחרי הנאום הזה", כך צוטט דרעי על ידי העיתונאי ישי כהן. בהמשך כתב כהן כי דרעי הכחיש את הדברים, עם זאת, שלושה חברי כנסת שנכחו בישיבה אמש אישרו את הדברים.

לאחר נאומו של אוחנה עם כניסתו לתפקיד יו"ר הכנסת, עלו בנימין נתניהו ושרי הממשלה להצהרת האמונים המסורתית. לאחריה לחצו את ידו של יו"ר הכנסת החדש והיו אף שחיבקו אותו, דרעי ביניהם. 

"מודה להורי, לבן זוגי ולילדיי"

כאמור, אוחנה הוא יו"ר הכנסת החדש, ובזמן נאומו מספר חברי כנסת חרדים כמו גם אבי מעוז בחרו להוריד את הראש במליאה. מנגד, בסוף הנאום היו מספר חברי כנסת חרדים שהלכו לברך את אוחנה ולאחל בהצלחה. 

בנאומו אמר אוחנה: "בחרתם בי – נבחרות ונבחרי ישראל – לתפקיד הרם והמחייב של יושב ראש הכנסת, ראש הרשות המחוקקת – הרשות המייצגת את כל אזרחי ישראל – יהודים, ערבים, דרוזים, צ'רקסים, חילונים, דתיים, חרדים, מזרחים, אשכנזים סטרייטים, להט"בים, ובקיצור את כל אזרחי ישראל, אני מודה לכם על כך מקרב לב. אני מתחייב לעשות כמיטב יכולתי להיות ראוי לאמון שנתתם בי".

בהתייחסו לקולות נגד הלהט"ב, אמר: "הכנסת הזאת, בראשות היושב ראש הזה, לא תפגע בהם ובאף ילד ואף משפחה – נקודה. ואם יש נער או נערה שמסתכלים היום על ההשבעה כאן, דעו שלא משנה מי אתם או מאיפה אתם בכוחכם להגיע לאן שתרצו".

אמיר אוחנה

אמיר אוחנה| צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת