"רשע מרושע" הרב שמואל אליהו: "הבן אדם הזה רצח הרבה מאוד נשים"

חבר מועצת הרבנות הראשית התייחס לעזרא שיינברג ששוחרר השבוע מהכלא: "ההלכה אומרת שאדם כזה הוא שווה ערך לרוצח המונים" | על הקושי של הנשים להתלונן: "אישה שנפגעה היא צריכה לדעת – כשהיא באה ומתלוננת היא מצילה עשרות נשים אחרות"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 02/01/23 18:24 ט בטבת התשפג

הרב שמואל אליהו: "הבן אדם הזה רצח הרבה מאוד נשים"
עזרא שיינברג, צילום: Meir Vaknin/Flash90

ביום ראשון בבוקר שוחרר מכלא מעשיהו עזרא שיינברג לאחר שבע שנות מאסר וחצי. את פרשיית שיינברג שהורשע בשורת עבירות מין חשף הרב שמואל אליהו, רבה של העיר צפת וחבר מועצת הרבנות הראשית.

בעת שחרור מהכלא השבוע, אמר שיינברג כי "אני שילמתי את חובי". בראיון ל"כאן רשת ב" אמר על כך הרב אליהו: "הוא עוד לא התחיל לשלם את החוב שלו. ההלכה אומרת שאדם כזה הוא שווה ערך לרוצח המונים. הבן אדם הזה רצח הרבה מאוד נשים, יותר מהשמונה שהעזו לבוא ולהעיד נגדו במשפט, אז מה, מה זה שבע שנים וחצי למה שהוא עשה? והוא יצא בזחיחות עם חזה מנופח, לא התנצל, רשע מרושע". 

הרב שמואל אליהו

הרב שמואל אליהו | צילום: Flash90

"מערכת המשפט חייבת ניעור"

על העונש הקצר שקיבל שיינברג ממערכת המשפט, אמר: "אני מאוד מעריך את המאמץ שעשו במערכת המשפט, התוצאה לא משביעת רצון, אבל צריך להתקדם. מערכת המשפט חייבת ניעור".

הרב אליהו קרא לנשים להתלונן על פגיעות מיניות, על אף הקושי הגדול: "אישה שנפגעה היא צריכה לדעת – כשהיא באה ומתלוננת היא מצילה עשרות נשים אחרות, והיא גם מצילה את עצמה כי אין דבר יותר מרפא מנקמה. כמה שהמילה 'נקמה' מכוערת במקרה הזה זה פשוט מרפא אותה. היא רואה, היא מבינה שלא היא האשמה. היא הצדיקה, היא הטהורה, היא הישרה - הוא הנבל. וכשהיא תובעת אותו והדין נעשה, זה מחולל תהליך ריפוי בנשמה שלה וזה חשוב".

"אוחנה אדם טוב, אבל אני סולד מהתופעה"

על יו"ר הכנסת אמיר אוחנה אמר הרב אליהו: "אני מכיר אותו, באופן אישי זה אולי קשה לומר - אני פשוט אוהב אותו, הוא אדם טוב, אבל אני סולד מהתופעה. איך מכילים את זה ביחד? כנראה שיש בנפש מקום שיכול להכיל את זה ביחד. אני חושב שזו תכונה שצריך לטפל בה".

יו"ר הכנסת אמיר אוחנה | צילום: Yonatan Sindel/Flash90