"בכיר בתוך המערכת רוצה להעביר מסר לממשלה הנכנסת"

פעיל הימין והבא בתור ברשימת הציונות הדתית לכנסת, צבי סוכות, טוען כי בכיר במנהל האזרחי מנסה לחנך את ממשלה הנכנסת בעקבות פינוי הכרם ביצהר: "עשה מחטף כדי להעביר מסר"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 02/01/23 21:28 ט בטבת התשפג

"בכיר בתוך המערכת רוצה להעביר מסר לממשלה הנכנסת"
צבי סוכות, צילום: ללא

הבוקר (ב') הגיעו כוחות מג"ב יחד עם כוחות המנהל האזרחי כדי לפנות כרם, שמשתרע על פני כעשרה דונמים, סמוך לישוב יצהר שבשומרון. עשרות תושבים מחו על ההרס ועד כה נעצרו שלושה מהמשתתפים בחשד להפרת צו שטח צבאי סגור. בשיחה עם חדשות כיפה, פעיל הימין והבא בתור ברשימת הציונות הדתית לכנסת, צבי סוכות, מסביר מדוע הממשלה החדשה אינה אחראית לפינוי.

"זה לא בידיים שלנו. משהו ניסה לעשות מחטף וביצע את הפינוי הזה. זה משהו מתוך המערכת שרוצה להעביר מסר לממשלה הנכנסת. משהו מנסה לחנך את הממשלה. בעזרת ה' בצלאל סמוטריץ' יכנס למנהל האזרחי, יש עוד הרבה עבודה לעשות כדי שהמגמה תעבור מהרס והחרבה לבנייה והתיישבות. אני סומך עליו, למרות שעדיין לא עבר החוק שנותן לו סמכויות במנהל האזרחי, והמערכת עדיין לא הוחלפה", אמר סוכות.

צילום: דוברות

"בג"צ הורה למדינה לנמק למה היא לא אוכפת את החוק והיא החליטה להרוס"

בשיחה, סיפר סוכות על הרקע לפינוי הכרם הסמוך ליישוב בו הוא מתגורר, יצהר. "ערבי מהכפר הסמוך ליצהר טען כי הקרקע שלו והוא הגיש עתירה לבג"צ, ושם הורה למדינה לנמק למה היא לא אוכפת את החוק.במקום לבוא ולנמק המדינה פשוט הרסה", אמר פעיל הימין.

עוד הוסיף ואמר כי "האדמה היא לא של אותו ערבי. זה שהוא טוען כך לא הופך אותה לשלו. אנחנו לא צריכים לחיות על פי חוקי קרקעות של הסולטן הטורקי מלפני מאה שנה, וגם לא לפי החוקים של הירדנים. מערכות החוק במדינת ישראל הם אלו שצריכות לקבוע את מעמד הקרקע. לא צריך לבוא להרוס, זה המשך של מדיניות שמאל". 

סמוטריץ

סמוטריץ' וסוכות צילום: הציונות הדתית

לשאלה האם יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ' יקיים את הבטחתו לאחר שהגיע למקום החמישי בפריימריז, ייכנס במסגרת החוק הנורווגי ויכהן כחבר כנסת ענה: "בעזרת ה' כן, וגם בכנסת הבאה".