בן גביר תקף: "אנטי דמוקרטי"; גנץ הגיב: "אתה כבר לא נער גבעות, לך לעבוד"

השר לביטחון פנים החדש תקף את שר הביטחון היוצא שחתם על צו שטח צבאי סגור ברמת מגרון בשעות האחרונות לתפקידו: "המשך ישיר למלחמה שהכריז על התתיישבות היהודית ביו"ש" | גנץ: "חדל קשקשת ברשת, לך לעבוד"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 30/12/22 13:14 ו בטבת התשפג

בן גביר תקף: "אנטי דמוקרטי"; גנץ הגיב: "אתה כבר לא נער גבעות, לך לעבוד"
בן גביר בזירת הפיגוע, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מספר שעות לאחר השבעת הממשלה, כוחות מג"ב הגיעו אמש (ה') לגבעת רמת מגרון שבבנימין, והטילו על הגבעה צו שטח צבאי סגור, עליו חתם מוקדם יותר מפקד אוגדת איו"ש, תא"ל אבי בלוט. בעקבות הצו, השר לביטחון פנים החדש ויו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר, תקף הבוקר בחריפות את שר הביטחון לשעבר, בני גנץ, שחתם על צו שטח צבאי סגור ברמת מגרון בשעות האחרונות לתפקידו.

"בני גנץ יושב במליאה ומטיף על ממלכתיות"

"בני גנץ יושב במליאה ומטיף על ממלכתיות, כשביד השנייה הוא מבצע מחטף אנטי דמוקרטי כבר אחרי ששר הביטחון החדש מונה לתפקיד. צו שטח צבאי סגור שניתן אתמול לתושבי רמת מגרון בהנחיית שר הביטחון היוצא, אחרי שהשר החדש כבר נכנס לתפקידו הוא מחטף אנטי דמוקרטי של מי שאיבד את השלטון והמשך ישיר למלחמה שהכריז גנץ על התתיישבות היהודית ביו"ש והמדיניות הקשה שניהל ממשרד הביטחון נגד ההתיישבות ביו"ש", אמר בן גביר.

גנץ

גנץ צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

בתגובה לדברים של בן גביר, יו"ר הממלכתי השיב אש: "בן גביר, אם היית בודק היית יודע שנושא כזה בכלל לא מגיע לשר הביטחון לאישור - אלא חלק מפעילות אכיפה שוטפת של הצבא. הקמפיין נגמר, אתה כבר לא בתפקיד נער גבעות שתומך בעבריינים. חדל קשקשת ברשת - לך לעבוד".

צו שטח צבאי סגור הוטל על הגבעה בה מתגורר דובר ח"כית מעצמה יהודית

כאמור, התושבים טענו כי השוטרים הלמו על בתי המשפחות בגבעה ואיימו על התושבים כי אם לא יתפנו מביתם בתוך דקות בודדות, יעצרו לתחנת המשטרה. מי שנראה בסרטון שצולם בגבעה, הוא אלישע ירד, דוברה של חברת הכנסת מעוצמה יהודית, לימור סון הר מלך

צילום: ללא

נציין כי הצו מצטרף לשורת פעילויות נגד הגבעות שהתרחשו בשבוע האחרון, בית היתר על גבעת עוז ציון הסמוכה לבית אל, שם לטענת התושבים פרצו שוטרי מג"ב לבתי המשפחות ופינו בכוח את הנשים והילדים מהגבעה. בכל אחת מהגבעות מתגוררות כיום שלוש משפחות, לצד גרעין של נערים.