מכתב הרבנים והרבניות: "ניסיון לצמצם את השוויון בישראל"

רבנים, רבניות ואנשי הוראה במכתב בו הם קוראים לממשלה "להימנע מחקיקה פוגענית המערערת את היסודות הדמוקרטיים | בין החותמים: הרבנים אהד טהרלב ורונן לוביץ' והרבניות כרמית פיינטוך ואשרה קורן

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 02/01/23 12:52 ט בטבת התשפג

מכתב הרבנים והרבניות: "ניסיון לצמצם את השוויון בישראל"
סטרוק ורוטמן, צילום: Flash90

מכתב הרבנים והרבניות: לאחר הקמתה של הממשלה החדשה בראשות בנימין נתניהו והצהרות השותפים בממשלה על הכיוון אליו היא הולכת, יוצא מכתב רבנים ורבניות בקריאה לממשלה. "המכתב המוצג באתר זה נולד מתוך כאב וחשש לעתידה של החברה הישראלית ולדמותה של תורת ישראל. מדובר ביוזמה פרטית, שאינה מסונפת לארגון זה או אחר" נכתב.

הרבנים והרבניות שחוששים "מהנסיונות לצמצם את את השוויון במדינת ישראל"

במכתב עצמו קוראים הרבנים והרבניות: "אנו החתומים מטה, אנשי חינוך והוראה - חרדים בשעה זו מכוונת הממשלה הנכנסת לפגוע בערכי יסוד מוסריים שעליהם ראוי שתושתת חברה מתוקנת". עוד מוסיפים החתומים על המכתב: "הצעדים המעשיים הנרקמים והלכים, והאווירה הציבורית המאפשרת אותם, מטרידים אותנו כיהודים שומרי מצוות. הנסיונות לצמצם את את השוויון במדינת ישראל, לאפשר הפליה ממוסדת של מיעוטים ולהכשיר גזענות" נכתב, "מסוכנים מאוד בעיניינו ובפרט כאשר הם מוצגים כאילו מקורם בתורת ישראל".

המכתב של הרבנים והרבניות:

המכתב

המכתב צילום: צילום מסך

בהמשך המכתב הם כותבים: "אנו קוראים לממשלה הנכנסת לבסס את דרכה על ערכים של צדק, שוויון וחירות האדם. להימנע מחקיקה פוגענית המערערת את היסודות הדמוקרטיים עליהם נבנתה המדינה ולעסוק בצרכי ציבור באמונה".

על המכתב חתומים עשרות שמות של רבנים, רבניות, אנשי הלכה והוראה. בין החתומים: הרב אהד טהרלב, הרב אלקנה שרלו, הרב ירמי סטיבסקי, הרב רונן לוביץ', הרב יהודה גלעד והרבניות כרמית פיינטוך, והרבנית לאה שקדיאל, הרבנית אשרה קורן ועוד.