"בימים האחרונים חברי כנסת דתיים ממיתים בושה על היהדות ועל הדת"

חבר הכנסת חילי טרופר תוקף את יוזמת חברת הכנסת סטרוק על הצעתה שיאסר לכפות על רופא לטפל טיפול שנוגד את אמונתם הדתית. "סימון אנשים על פי אמונה דתית או נטיה מינית היא חרפה. היא מכוערת. היא מרחיקה ומפלגת. כמה מעט נועם יש במי שמכינים רשימות שחורות ומסמנים את אחיהם על פי נטיה מינית או אמונה דתית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/12/22 13:37 א בטבת התשפג

"בימים האחרונים חברי כנסת דתיים ממיתים בושה על היהדות ועל הדת"
שר התרבות חילי טרופר, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

תיקון החוק, שנקרא בקצרה "חוק האפליה" נכנס להסכמים הקואליציוניים בין הליכוד לבין יהדות התורה והציונות הדתית, והיום (א') בעקבות דברים שאמרה חברת הכנסת אורית סטרוק הוא גם מעורר סערה. "כל עוד יש מספיק רופאים אחרים שיכולים לתת שירות - אסור לכפות על רופא או רופאה לתת טיפול שעומד בניגוד לעמדתם הדתית", אמרה ב"כאן רשת ב", ועוררה את זעמו של שר התרבות היוצא חילי טרופר.

"כל סעיף שלהם רק מרבה בחושך על פני האור"

השר היוצא תקף בהודעה חריפה נגד המהלך המסתמן: "בימים האחרונים חברי כנסת דתיים ממיתים בושה על היהדות ועל הדת. מעשיהם לא ירבו יהדות בישראל, רק ימעטו בה. לא יקרבו, אלא ירחיקו. הסעיפים שמעוז, סטרוק, סמוטריץ וחבריהם יחד עם נתניהו מכניסים בהסכמי הממשלה החדשה עומדים ביחס הפוך לכל מי שרוצה להרבות חיבור ליהדות בישראל. כל סעיף שלהם רק מרבה בחושך על פני האור ובשנאה על פני אהבה.

ח"כ סטרוק

סטרוק | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"נסו לדמיין שהיו נמצאות רשימות שמיות שמסמנות דתיים וחובשי כיפה"

"סימון אנשים על פי אמונה דתית או נטיה מינית היא חרפה. היא מכוערת. היא מרחיקה ומפלגת. כמה מעט נועם יש במי שמכינים רשימות שחורות ומסמנים את אחיהם על פי נטיה מינית או אמונה דתית. ולאלה מהמגזר הדתי, שתוהים על מה כל המהומה? נסו לדמיין שהיו נמצאות רשימות שמיות שמסמנות דתיים וחובשי כיפה  בתקשורת ובאקדמיה אצל מפלגת שמאל קיצונית. סביר להניח שהבטן שלכם היתה מתהפכת.  סימון אנשים על פי אמונה דתית  או נטיה מינית היא חרפה".

לסיום כתב טרופר "בשבועת הרופא העברית נכתב בין היתר: "ועזרתם לאדם החולה באשר הוא חולה, אם זר אם נכרי, אם אזרח נקלה ואם נכבד". זה אנושי. זה יהודי. והנה באים מי שטוענים בשם היהדות: "אסור לכפות על רופא או רופאה לתת טיפול שעומד בניגוד לעמדתם הדתית". והרי מבחינה דתית, נותנים טיפול לכל אדם. בלי קשר לנטיה המינית או לאמונה הדתית. שוב, נמצא שם השם מתחלל".

נציין כי התיקון בחוק יאפשר לבתי עסק פרטיים להימנע מלספק שירות או מוצר בשל אמונה דתית - זאת בתנאי שניתן להשיג חלופה דומה בקרבה גיאוגרפית במחיר דומה.