צביקה פוגל בהר הבית: "כל כך הרבה דברים משותפים לשלוש הדתות"

חבר הכנסת הטרי מעוצה יהודית עלה להר הבית בפעם ראשונה, ואמר: "אין שום סיבה שהעיר הקדושה הזו לא תכבד את כל שלוש הדתות. נשתדל לעשות את זה הכי טוב" | תום ניסני: "משטרת ישראל וממשלת ישראל מונעות מיהודים זכויות יסוד בהר הבית"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 21/12/22 09:16 כז בכסלו התשפג

צביקה פוגל בהר הבית: "כל כך הרבה דברים משותפים לשלוש הדתות"
פוגל בהר הבית עם הרב אלבוים, צילום: מינהלת הר הבית

חבר הכנסת הטרי צביקה פוגל עלה הבוקר (ד'), נר שלישי של חנוכה, להר הבית בפעם הראשונה. פוגל עלה למקום הקדוש בעיקר כדי לבחון את הסדרי העליה וההתנהלות בהר הבית התרגש והודה למשטרת ישראל על מה שחווה במקום. 

"מעורר בי המון מוטיבציה לשנות בעתיד את תמונת המצב הזו"

פוגל אמר בהר: "הזכות להיות בהר הבית בחג החנוכה שמסמל כל כך הרבה דברים משותפים, לא רק לעם ישראל, לשלוש הדתות, ולהיווכח בפעם המי יודע כמה שאנחנו לא מסוגלים באמת לקיים את כל המצוות של כולנו, המאמינים מכל הדתות, דווקא פה במקום הקדוש הזה זה דבר שמעורר בי המון מוטיבציה לשנות בעתיד את תמונת המצב הזו. אין שום סיבה שהעיר הקדושה הזו, במיוחד במקום שבו אנחנו נמצאים, לא תכבד את כל שלוש הדתות, בכל החגים ובכל האפשרויות. אנחנו נשתדל לעשות את זה הכי טוב".

פוגל גם הודה לשוטרים: "אי אפשר ואסור להתעלם מהתרומה האדירה של משטרת ישראל על כל זרועותיה שעושה פה הכל שהשקט ישמר, הסדר יכפה, כמי שבאמת אנחנו רוצים ועל כך אני מבקש לנצל את ההזדמנות ולהודות להם כל השנה על מה שהם עושים, אבל בפרט בתקופה הרגישה הזו".

"על ממשלת ישראל החדשה מוטל לתקן את העוול ההיסטורי המשווע"

תום ניסני מנכ"ל בידינו למען הר הבית, הגיב על דבריו של פוגל: "הדת היחידה במדינת ישראל שלא מסוגלת לקיים את המצוות שלה, בוודאי בהר הבית, זו הדת היהודית. לצד השאיפה ל'בית תפילה לכל העמים', צריך לזכור שבכל יום ביומו, בניגוד לחוק, משטרת ישראל וממשלת ישראל מונעות מיהודים זכויות יסוד בהר הבית. את זה חשוב להדגיש ולא לשכוח, ועל ממשלת ישראל החדשה מוטל לתקן את העוול ההיסטורי המשווע".

ביקורו של פוגל בהר הבית:

ראש מינהלת הר הבית, הרב שמשון אלבוים בירך את פוגל: "על עלייתך להר הבית והצבתו בראש סדר היום הלאומי. שוכן המקום יברך אותך יחד עם כל מפלגתך שמקדמת את נושא הר הבית שנים ארוכות, שתזכו לעלות מעלה מעלה ותמיד לעשות טוב למקום הזה". הרב אלבוים הוסיף: "עלייתם של חברי כנסת ואישי ציבור, חשובה במיוחד ומסמלת את הקונצנזוס הלאומי סביב המקום הקדוש".