סמוטריץ' פרגן, ליברמן עקץ: לאור הדרישות של השותפים שלך צריך הרבה קמח

בטקס חילופי השרים, פרגן יו"ר הציונות הדתית לשר האוצר היוצא על עבודתו בשנה האחרונה: "מקווה להמשיך אותו ולבנות את הקומה שלי" | ליברמן עקץ: "בלי לחם אין תורה"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 01/01/23 16:29 ח בטבת התשפג

סמוטריץ' פרגן, ליברמן עקץ: לאור הדרישות של השותפים שלך צריך הרבה קמח
צילום: Yonatan Sindel/FLASH90

טקס חילופי שרים במשרד האוצר התקיים היום (א') בהשתתפות שר האוצר הנכנס, יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', והשר היוצא ויו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, ומנכ״ל המשרד, רם בלינקוב.

סמוטריץ': "מקווה להמשיך אותו ולבנות את הקומה שלי"

השר הנכנס, בצלאל סמוטריץ׳, אמר בנאומו כי: "עם כניסתי למשרד האוצר כעת, אני מחוייב למשימה אחת - כלכלת ישראל וטובת מדינת ישראל ואזרחיה. השר אביגדור ליברמן ואני מסכימים על הרבה מאוד דברים. אני איש של כלכלה חופשית שמעוניין להסיר חסמים, ולשכלל את השוק החופשי והתחרות כמה שיותר. במשרד האוצר יושבת הסיירת של המגזר הציבורי, ואני בא לכאן עם המון ענווה ורצון ללמוד כדי לקדם את מדינת ישראל, לחזק את הכלכלה ואת הכנסות המדינה, ולאחר מכן גם לאתר את האוכלוסיות שזקוקות לסיוע. אנחנו עומדים לפני תקופה מאתגרת, של אירועים כלכליים כמו האינפלציה והעלאת הריבית, ואני מאמין שאנחנו נצלח אותה ונביא לישראל אמון במערכת הפיננסית וכפועל יוצא מכך משקיעים. אני חושב שכולנו פועלים בהמשכיות, וכחלק מכך גם אני".

צילום: Yonatan Sindel/FLASH90

בסיום דבריו, פרגן יו"ר הציונות הדתית ליו"ר ישראל ביתנו על עבודתו במהלך השנה האחרונה במשרד. "השר ליברמן עשה פה עבודה טובה מאוד והוביל צעדים אמיצים ותקדימיים, ואני מקווה להמשיך אותו ולבנות את הקומה שלי, ולהשאיר כאן משרד אוצר חזק יותר גם לשר שיגיע אחריי".

ליברמן עקץ: "אין רווחה בלי רווחים"

השר היוצא, אביגדור ליברמן, איחל לשר החדש הצלחה בעבודתו החדשה. "אני רוצה להודות לכל עובדי משרד האוצר, זה משרד ייחודי שבו אנשים זמינים 24/7 ומוכנים ומחויבים לשירות הציבורי בכל עת. בצלאל סמוטריץ', השר הנכנס, דיברנו במשך שעה, ואם תצטרך עוד, אני כאן בשבילך. אני רוצה להזכיר את האמור "בלי לחם אין תורה", ולכן צריך לייצר הרבה מאוד קמח, בטח עם הדרישות של כל השותפים שלך צריך המון-המון קמח. משרד האוצר הוא משרד חשוב והכלכלה היא הבסיס של המדינה, וכמו זאת גם, 'אין רווחה בלי רווחים'", אמר יו"ר ישראל ביתנו.

צילום: Yonatan Sindel/FLASH90

עוד הוסיף ואמר כי "תפקידו של שר האוצר כפי שאני רואה זאת, היא לא 'לשמור על הקופה', אלא לייצר הרבה הכנסות ולאחר מכן לפעול בחופשיות יותר בקבלת החלטות תקציביות.  יש כאן אתגרים אדירים ובראשם בניית התקציב. עצתי הראשונה, תעבוד עם אנשי המשרד - אנשים חכמים עם ראש פתוח וניתן לקדם כאן דברים. שיהיה בהצלחה".