למקרה ששכחתם מהקורונה: לפיד קיים דיון בעקבות העלייה בתחלואה

במסגרת הערכת מצב עם תחילת עונת החורף וסכנת התפשטות תחלואת השפעת והקורונה, פרופסור זרקא הציג סקירה על היערכות ומוכנות מערכת הבריאות למול תחלואה משולבת של שפעת וקורונה. ראש הממשלה: "חשוב להמשיך במיקוד באוכלוסייה בסיכון"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 08/12/22 13:04 יד בכסלו התשפג

למקרה ששכחתם מהקורונה: לפיד קיים דיון בעקבות העלייה בתחלואה
הדיון שנערך היום, צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

ראש הממשלה יאיר לפיד קיים היום (ה') הערכת מצב עם תחילת עונת החורף וסכנת התפשטות תחלואת השפעת והקורונה, בקריה בתל-אביב. בישראל ישנם נכון להיום 12,868 חולי קורונה פעילים, כאשר אתמול אומתו לנגיף 1,709 בני אדם ואחוז המאומתים מסך הבדיקות עומד על 16.62. מקדם ההדבקה עומד על 1.01. שר הבריאות היוצא ניצן הורוביץ, אמר הבוקר בגל"צ: "יכול להיות שאנחנו בתחילתו של איזשהו גל קורונה".

במסגרת הדיון נתן פרויקטור הקורונה פרופסור סלמן זרקא סקירה על היערכות ומוכנות מערכת הבריאות למול תחלואה משולבת של שפעת וקורונה. הממונה על הקורונה מטעם ראש הממשלה, תא"ל במיל' משה אדרי, הציג בדיון את ההיערכות לחורף הקרוב וההמלצות להמשך הפעילות. 

הורביץ הביע בדיון את הערכתו הרבה ותודתו לגורמי המקצוע וציין כי יחד איתם הובילה הממשלה היוצאת שניים וחצי גלים "תוך שמירה מקסימלית על בריאות הציבור בצד שגרת חיים ומשק מתפקד". עוד ציין הורוביץ כי היערכות מערכת הבריאות לחורף כבר בעיצומה, והיא נעשית "בצורה מקצועית ונכונה".

"הקורונה עדיין חלק מהמציאות בעולם ובארץ"

ראש הממשלה לפיד ציין לטובה את היערכות ותפקוד מערכת הבריאות והמוכנות שלה לקראת החורף, והדגיש את חשיבות ההתחסנות נגד הקורונה והשפעת. בתום הדיון אמר: "ההערכות המצוינת של הממשלה מציבה אותנו בעת הזו במצב טוב מאוד ובמוכנות גבוהה לכל התפרצות. יחד עם זאת הקורונה עדיין חלק מהמציאות בעולם ובארץ וחשוב להמשיך במיקוד באוכלוסייה בסיכון, בהסברה והמשך בדיקות וחיסונים. פעילות משל"ט מגן ישראל ומפקדת אלון תמשיך על פי התכנון עד סוף ינואר".

בדיון השתתפו שר הבריאות, מנכ"לית משרד רה"מ, מנכ"ל משרד הבריאות, היועץ לביטחון לאומי וראש המל"ל, הממונה על הקורונה מטעם ראש הממשלה, ראש שירותי בריאות הציבור, פרויקטור הקורונה וגורמים נוספים.