סמוטריץ' בנאום פייסני: "העם הבין שבקמפייני ההפחדה אין בהם אמת"

יו"ר הציונות הדתית ושר האוצר המיועד נאם במליאת הכנסת נאום פייסני במעמד השבעת הממשלה: "יש מי שמתפרנס מלשסות ציבור בציבור. אנחנו נשרת את כולם. באחריות, ומתוך תחושת שליחות לכל אחת ואחד מכם"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 29/12/22 13:08 ה בטבת התשפג

סמוטריץ' בנאום פייסני: "העם הבין שבקמפייני ההפחדה אין בהם אמת"
סמוטריץ', צילום: דני שם טוב

יו״ר הציונות הדתית ושר האוצר הנכנס, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ׳, נאם היום (ה') במליאת הכנסת במעמד השבעת הממשלה. "אני פונה אל אזרחי ישראל. כולם. דתיים וחילונים, מסורתיים וחרדים, מוסלמים נוצרים ודרוזים, ימנים ושמאלנים, אנשי העיר והכפר, תושבי הנגב, הגליל והגולן, אחיי התל אביבים ואחיי הירושלמים, תושבי יהודה ושומרון וכן אני מבקש לפנות גם לאחינו ואחיותינו שבתפוצות", פתח סמוטריץ' את נאומו.

עוד הוסיף ואמר כי "מאז ומעולם עם ישראל ידע להתאחד סביב מלחמות, סביב קושי ואסונות, אני רוצה לפתוח את נאומי בתפילה לקב״ה שנלמד בשנים הקרובות להתאחד סביב מדינת ישראל, סביב המשך בניינו של הבית המפואר הזה, סביב הנס העצום הזה שמורכב מהפסיפס האנושי המרהיב שלנו, סביב הבית הלאומי שנבנה בדם יזע ודמעות, דמעות של שמחה וכן לצערנו גם דמעות של עצב, ומגשים את חזון נביאי ישראל".

צילום: Yonatan Sindel/FLASH90

"יש מי שמתפרנס מלשסות ציבור בציבור. אנחנו נשרת את כולם"

סמוטריץ' ציין בנאומו כי הממשלה הבאה תשרת את כל אזרחי ישראל למרות המחלוקות: "אני עומד פה לפניכם, ביום הזה בחיל ורעדה  ובחרדת קודש, היום הזה אנו מקימים ממשלה שתשרת את אזרחי ישראל כולם.  העם בישראל חכם ומבין שקמפייני ההפחדה הנבזים של החודשים האחרונים אין בהם אמת, אלא חוסר אחריות ושיסוי ציבורים בציבורים, לצערי יש מי שמתפרנס מלשסות ציבור בציבור. אנחנו נשרת את כולם. באחריות, ומתוך תחושת שליחות לכל אחת ואחד מכם".

עוד הוסיף ואמר כי "ב75 שנותיה של מדינת ישראל ידענו לדון, להתווכח, ולריב. אבל הסכמה אחת תמיד הייתה וחייבת תמיד להיות, וזה החזון הציוני שנבנה על חזון הנביאים של השיבה הביתה לציון. אנחנו מקימים היום בעזרת השם ממשלה יהודית, ציונית ולאומית, שתקדם את החזון הזה קומה על גבי קומה".

"בים הסוער של הכלכלה העולמית נהיה בעזרת השם אי של יציבות"

יו"ר הציונות הדתית הציג בנאומו את מטרותיו עם כניסתו לתפקיד שר הואצר. "היום אכנס בע״ה למשרד האוצר ובפנינו אתגרים עצומים. כשכלכלות העולם בטלטלה, בימים של פוסט הקורונה ומשבר עולמי, כשהאינפלציה וההאטה מאיימים לזעזע את העולם, אנו נשאף למדיניות אחראית ולפעמים לא פשוטה של אחריות פיסקלית וריסון תקציבי, מדיניות של שוק פתוח של הסרת חסמים ומכסים, מדיניות שתשאף להגדיל את שיעור ההשתתפות בשוק התעסוקה במדינה בכלל האוכלוסיות, שתגדיל את הפיריון, ומדיניות שלא תרמוס אף ציבור, שתראה את מעמד הביניים ותדע להיות עם חמלה כלפי מי שבאמת צריך", ואף תדע להקל על השחקנים שהם הקטליזטור של המשק ושל הכלכלה הישראלית", אמר שר האוצר המיועד. 

עוד הוסיף ואמר כי "בים הסוער של הכלכלה העולמית נהיה בעזרת השם אי של יציבות בו אומת הסטארט-אפ תמשיך לזרוח ולהתפתח גזרתי על עצמי שתיקה בשבועות האחרונים והקדשתי את ימיי ולילותיי ללמידה משרי אוצר לשעבר, מנכ״לים מובילים במשק, במגזר הפרטי והציבורי, בהיי טק ובתעשייה. אני מתכוון להמשיך ולהעמיק וללמוד, ובחודשים הקרובים לעבוד עם שותפיי על תקציב מדינה אחראי ומוטה צמיחה ופיתוח תשתיות, ועל רפורמות כלכליות משמעותיות שבע״ה יזניקו את מדינת ישראל קדימה. אני נכנס במקביל לתפקיד במשרד הביטחון תפקיד חשוב עם אחריות על החיים האזרחיים ביהודה ושומרון, ערש מולדתנו".

"השינויים שאנחנו מבקשים לעשות ישיבו את אמון הציבור במערכת המשפט"

סמוטריץ' התייחס בנאומו לתיקון במערכת המשפט: "אמרתי פעמים רבות - לא אחיה יום אחד במדינה בלי מערכת משפט עצמאית וחזקה.  וכך יהיה. בית משפט עצמאי שידאג לזכויות הפרט, ושיהיה עסוק יותר בסעד לפרט ופחות בקביעת מדיניות של מדינת ישראל. אני מאמין גדול במודל של סמכות ואחריות ומאמין גדול בעם ישראל. אנו נבחרי הציבור נותנים דין וחשבון לציבור והאחריות היא עלינו". 

סמוטריץ

סמוטריץ' ונתניהו צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

עוד הוסיף ואמר כי "השינויים שאנחנו מבקשים לעשות ישיבו את אמון הציבור במערכת המשפט ובד בבד ישיבו את הכח לעם, יחזירו את הוודאות והיציבות למשק ולכלכלה ויאפשרו משילות ודמוקרטיה איתנה. הנחנו את היסודות לפעולות אלו לפני הבחירות בתוכנית ״חוק וצדק״ ואני מאמין ומקווה שנצליח ליישם בממשלה הזו חלקים גדולים ממנה.

"חובה היא לנו וזכות היא עבורנו להמשיך ולהחזיק בזהותנו העשירה והמפוארת"

סמוטריץ' אמר בנאומו כי הממשלה הבאה תקדם את הזהות היהודית במדינה. "ש"י עגנון בנאומו עת שקיבל פרס נובל פתח ואמר כך : ״מתוך קטסטרופה היסטורית שהחריב טיטוס מלך רומי את ירושלים וגלה ישראל מארצו - נולדתי אני באחת מערי הגולה. אבל, בכל עת, תמיד דומה הייתי עלי כמי שנולד בירושלים", אמר יו"ר הציונות הדתית.

צילום: Yonatan Sindel/FLASH90

עוד הוסיף ואמר כי "רובנו, בבית הזה זכינו ונולדנו כאן בארץ הזאת. סבינו וסבתותינו גלו מהארץ הזו ואלפיים שלה חיינו פזורים בין הגלויות ברחבי העולם.  גם אלו מאיתנו שנולדו כאן ואלו מאיתנו שזכו ועלו לכאן חיים רגע היסטורי מפליא. זהותנו היהודית והלאומית החזיקה אותנו באלפיים שנות הגלות, שמרה על קיומנו כעם והחזירה אותנו הביתה כעם. שבנו".

"חובה היא לנו וזכות היא עבורנו להמשיך ולהחזיק בזהותנו העשירה והמפוארת. התנ"ך, ספר הספרים, הנחיל לעולם כולו את הערכים עליהם מושתת העולם המתקדם. אסור לנו לאבד את הגאווה במי אנחנו ומה אנחנו, מאיפה באנו ולאן אנו הולכים.  הזהות היהודית היא זכות קיומנו כאן ואני תפילה שנדע יחד להעמיק אותה, לשמוח בה ולהנחיל אותה הלאה לילדנו. הזהות הזאת שייכת לכל חלקי העם, ואין לנו את הפריבילגיה להשאיר אותה מונחת בקרן זווית כאבן שאין לה הופכין. לא כפייה, אלא אהבה. לא זהות חמורת סבר אלא מאירת פנים. יהדות שנטועה עמוק במסורת ומאפשרת לכל אחת ואחד מאיתנו למצוא את מקומו", אמר יו"ר הציונות הדתית.

"לעולם לא נרכין ראש בפני מבקשי רעתנו"

"נתווכח, לא תמיד נסכים, אבל נעשה זאת כמו שעושה משפחה, מתוך ידיעה מוחלטת שהביחד שלנו חזק יותר מהכל. הממשלה הזאת קיבלה את המנדט מהעם, מנדט לאומי, מנדט יהודי, מנדט ציוני, מנדט התיישבותי, מנדט משילותי. בע״ה נפעל כדי למלא את חובתנו הדמוקרטית, את שליחותינו כלפי אזרחי ישראל. ננהיג, נוביל, נמשול, ונמשיך לקדם חברת מופת שתהווה אור גדול, שמתוך שהוא יאיר אל עצמינו פנימה הוא יאיר לעולם כולו".

"בספר במדבר יש פסוק בו בלעם מתאר את עם ישראל וכך כתוב: "הֶן עָם כְּלָבִיא יָקוּם וְכַאֲרִי יִתְנַשָּׂא". בחסדי שמים גדולים, קמנו מהמשרפות ומהגלויות, בנינו כמו אריות מדינה חזקה ועוצמתית, מדינה שתפקידה לוודא שלעולם לא עוד, לעולם לא נובל כצאן לטבח, לעולם לא נרכין ראש בפני מבקשי רעתנו".

"ועכשיו תפקידנו להוביל. להנהיג. למציאות של מדינה טובה עוד יותר לכל אחת ואחד מאזרחי ישראל.
לפני סיום אני מבקש להגיד תודה. ראשית לקב״ה על הטוב ועל החסד שגומל איתנו, לשותפיי במפלגה ובקואליציה, תודה לתודה ליריב לוין ולעו״ד מיכאל רבלו על השעות הרבות ועל ניהול מו״מ שלנגד עיניהם טובת עם ישראל, תודה לציבור שמכוחו אנו פועלים על האמון ועל התמיכה ותודה, כמובן, למשפחתי שדוחפת ומגבה, שמעניקה את הכח".

"תודה לאלפי פעילים שהביאו להפלת ממשלת השמאל הקודמת ולניצחון המחודש של המחנה הלאומי"

בסיום דבריו, הודה סמוטריץ' לכל תומכיו. "תודה לאלפי פעילים, מכל המפלגות, שעבדו מהלב בשנה וחצי האחרונות והביאו להפלת ממשלת השמאל הקודמת ולניצחון המחודש של המחנה הלאומי והאמוני. תודה אחרונה וחשובה מכל לאשתי רויטל שמכוחה ובזכותה כל פועלי. בארץ-ישראל קם העם היהודי, בה עוצבה דמותו הרוחנית, הדתית והמדינית, בה חי חיי קוממיות ממלכתית, בה יצר נכסי תרבות לאומיים וכלל-אנושיים והוריש לעולם כולו את ספר הספרים הנצחי".

בן גביר וסמוטריץ

בן גביר וסמוטריץ' צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

עוד הוסיף ואמר כי "לאחר שהוגלה העם מארצו בכוח הזרוע שמר לה אמונים בכל ארצות פזוריו, ולא חדל מתפילה ומתקווה לשוב לארצו ולחדש בתוכה את חירותו המדינית. מתוך קשר היסטורי ומסורתי זה חתרו היהודים בכל דור לשוב ולהאחז במולדתם העתיקה; ובדורות האחרונים שבו לארצם בהמונים, וחלוצים, מעפילים ומגנים הפריחו נשמות, החיו שפתם העברית, בנו כפרים וערים, והקימו ישוב גדל והולך השליט על משקו ותרבותו, שוחר שלום ומגן על עצמו, מביא ברכת הקידמה לכל תושבי הארץ ונושא נפשו לעצמאות ממלכתית".