"צריך לחוקק עשר שנות צינון לרמטכ"לים"

יו"ר מפלגת הציונות הדתית חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' תקף הבוקר את השיחה בין כוכבי לנתניהו וקרא לחוקק חוק צינון ארוך לרמטכ"לים שיוצאים מצה"ל

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 27/12/22 09:45 ג בטבת התשפג

"צריך לחוקק עשר שנות צינון לרמטכ"לים"
סמוטריץ', צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אחרי השיחה החריגה שהתקיימה אמש בין הרמטכ"ל אביב כוכבי לראש הממשלה המיועד נתניהו, בה ביקש הרמטכ"ל היוצא הבהרות על השינויים הצפויים בצה"ל, יו"ר מפלגת הציונות הדתית תקף את כוכבי על קיום השיחה.

סמוטריץ' שמיועד להיות בין היתר שר במשרד הביטחון כתב בטוויטר: "יוסי יהושוע אומר את האמת מאחורי הפוליטיזציה הבוטה שכוכבי מכניס לצה"ל. מי שרוצה לשמור על צה"ל מאוחד כצבא העם, בקונצנזוס ומחוץ לפוליטיקה, צריך לחוקק עשר שנות צינון לפחות לרמטכ"לים".

מסתייג מדרישות המפלגות הדתיות: כוכבי שוחח עם נתניהו

כאמור, הרמטכ"ל אביב כוכבי שוחח אמש (ב') טלפונית, באופן חריג, עם ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו, והסתייג מהשינויים שדורשים בציונות הדתית ובעוצמה יהודית. בנוסף, כך על פי הפרסום ב"חדשות 12" כוכבי הביע בפני נתניהו את דאגתו מפני הביקורת נגד בכירי צה"ל מצד גורמי ימין, מכיוון שלדבריו הדבר פוגע בצה"ל ובחייליו.

על פי הסיכומים הקואליציוניים סמכויות המנהל האזרחי יועברו ממשרד הביטחון לידי שר האוצר המיועד בצלאל סמוטריץ', והסמכויות על מג"ב יועברו לידי השר המיועד לביטחון לאומי איתמר בן גביר. בנוסף לכך, סוכם על ביטול סמכות הרמטכ"ל למנות את הרב הצבאי הראשי, והעברתה לידי ועדה שבראשה יעמוד הרב הראשון לציון. כוכבי, כך על פי הדיווח מחה על כך שמתוכנן להעביר את הסמכויות ביהודה ושומרון לשני השרים המיועדים, והזהיר כי עלולות להיווצר שתי מערכות חוק שונות ביו"ש. "השינויים שהסכמת להם ישברו את שרשרת הפיקוד בצה"ל", התריע.