סופי: תוקפי הרב מאלי יבצעו עבודות שירות בלבד

שנה וחצי אחרי שצמד האחים תפקו את ראש הישיבה והמנכ"ל של ישיבת יפו, השופט רועי פרי החליט לקבל את הסדר הטיעון אך לא חסך ביקורת | ארגון 'בצלמו' המייצג את המותקפים: "נגיש תביעה אזרחית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/12/22 08:33 ה בטבת התשפג

סופי: תוקפי הרב מאלי יבצעו עבודות שירות בלבד
תקיפת הרב מאלי והמנכ"ל, , צילום: ללא

יותר משנה וחצי אחרי, בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר את דינם של שני תוקפי הרב אליהו מאלי ביפו. נזכיר כי תחילת הפרשייה המזעזעת התרחשה כאשר ראש הישיבה והמנכ"ל הגיעו לבחון נכס בעיר, ואז תקפו אותם בצעקות ואלימות שני תושבי יפו, האחים אחמד ומחמוד גרבוע. בהמשך סוכם עמם על הסכם טיעון שגרר ביקורת, אך כאמור התקבל בכל זאת.

עונשם של התוקפים: עבודות שירות, פיצוי וקנס

שופט בית משפט השלום בתל אביב, רועי פרי, קבע בהחלטתו השבוע (ג') כי ההסדר מקל וחורג ממתחם הענישה הראוי, אך למרות זאת החליט לקבלו. במסגרת ההסכם על אחים לבצע עבודות שירות, הראשון במשך חמישה חודשים והשני במשך תשעה. בנוסף, אחמד ומחמוד ישלמו פיצויים של כמה אלפי שקלים וקנס.

ישיבת "שירת משה" יפו

ישיבת "שירת משה" ביפו | צילום: Flash90

בנוסף, השופט פרי מתח ביקורת על עורך דינם של הנאשמים שבחר להאשים את המותקפים, מחמוד נעאמנה, וכלפי הפרקליטות שלא מחתה על דבריו: "אבקש מהסניגור להתרכז בטיעונים לעונש ולא להפנות טענות כלפי נפגעי העבירה, שזכותם להגיש את הצהרת הנפגע ולא להתייצב באולם בית המשפט, ואין מקום לטענות או הטחות מסוג דא, אני מתפלא על התביעה שלא קמה לומר דברים אלה".

"מצער מאוד שבית המשפט התעלם לחלוטין מהזעקות וההשלכות"

מארגון 'בצלמו' שמייצג את הרב מאלי ומשה שנדוביץ נמסר: "מצער מאוד שבית המשפט התעלם לחלוטין מזעקות הנפגעים וההשלכות של תיק זה. אנחנו קוראים לשר המשפטים החדש לפעול להגשת ערעור על החלטה זו, בד בבד בכוונתנו להגיש תביעה אזרחית נגד הפורעים".