מזעזע: ראש ישיבת יפו הותקף באכזריות על ידי ערבים

בעת שהגיע לאזור על מנת לרכוש דירה לשימוש הישיבה הותקף הרב אליהו מאלי ראש ישיבת ההסדר על ידי שני ערבים. הרב שנפצע קל באירוע הגיש תלונה בתחנת המשטרה וחזר ללמד את התלמידים | בנט בתגובה: "אנחנו עדים לסדרת התקפות של פורעים ערבים כנגד יהודים שומרי תורה ומצוות באופן מכוון ואנטישמי"

מתן ליונס מתן ליונס, חדשות כיפה 18/04/21 17:16 ו באייר התשפא

מזעזע: ראש ישיבת יפו הותקף באכזריות על ידי ערבים
בית מדרש. אילוסטרציה, צילום: ישי דמארי, ישיבת הכותל

המשטרה עצרה היום (א') 2 תושבי יפו בחשד לתקיפת ראש הישיבה, הרב אליהו מאלי ראש ישיבת ההסדר בעיר.

המשטרה פתחה לפני זמן קצר בחקירה, עם קבלת דיווח במוקד 100 בדבר חשד לתקיפת תושב יפו כבן 60, ראש ישיבה בעיר. שוטרי תחנת יפו בצעו מגוון פעולות חקירה, אשר הובילו לחשיפת זהותם של שני החשודים - תושבי יפו בשנות ה-30 לחייהם  ועם איתורם לפני זמן קצר, נעצרו לחקירה בחשד לתקיפה .

מנכ"ל הישיבה יחד עם ראש הישיבה הרב מאלי הגיעו לאחד הרחובות ביפו על מנת לרכוש שטח בשביל תלמידי הישיבה, כאשר הגיעו קבוצת ערבים החלה להתנכל ולצעוק אליהם. השניים הוציאו את הטלפון הנייד שלהם לתעד ובתגובה נתקפו באלימות.

בעקבות התקיפה מנכ''ל הישיבה נזקק לטיפול רפואי בבית החולים והרב מאלי להגיש תלונה בתחנת המשטרה ואז חזר ללמד את התלמידים

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד:" אירוע אלים ומחריד ביפו. המשטרה חייבת למצוא את האחראים ולהביא אותם לדין. אלימות היא לא לגיטימית בשום צורה ויש לנקוט נגדה ביד קשה."

יו״ר ימינה נפתלי בנט בתגובה לפשעי הבריונות כנגד הרב מאלי:״מדינת ישראל היא לא שטעטל בה יוכלו לפגוע ביהודים. האלימות הקשה והבוטה נגד הרב אליהו מאלי, ראש ישיבת ההסדר ביפו, היא חרפה וביזיון לאומי. אנחנו עדים לסדרת התקפות של פורעים ערבים כנגד יהודים שומרי תורה ומצוות באופן מכוון ואנטישמי. על משטרת ישראל ומערכת המשפט לפעול ביד קשה נגד גילויי האנטישמיות בתוך המדינה שלנו ולהטיל עונשים כבדים כנגד פשעי הבריונות הללו״.

יו"ר מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב לתקיפה עם פסוק: ''וְאִם לֹא תוֹרִישׁוּ אֶת יֹשְׁבֵי הָאָרֶץ מִפְּנֵיכֶם וְהָיָה אֲשֶׁר תּוֹתִירוּ מֵהֶם לְשִׂכִּים בְּעֵינֵיכֶם וְלִצְנִינִם בְּצִדֵּיכֶם וְצָרֲרוּ אֶתְכֶם עַל הָאָרֶץ אֲשֶׁר אַתֶּם יֹשְׁבִים בָּהּ''.

ח"כ איילת שקד: "הקלות הבלתי נסבלת בה יהודים מותקפים רק בשל יהדותם לא מתקבלת על הדעת! אם אירוע אנטישמי שכזה היה קורה בעולם זה לא היה עובר בשקט. הרתעה הרתעה ושוב פעם הרתעה. אני מחזקת את הרב מאלי ואת צוות הישיבה ומבקשת שימשיכו בעשייתם החינוכית הברוכה ביפו."

ח"כ מתן כהנא: "בושה וחרפה! רב בישראל מותקף לאור היום במרכזה של עיר. לאן הגענו? לתפוס את הפורעים ולהעמידם לדין. את המשילות חייבים להחזיר".

חה"כ אורית סטרוק בתגובה: "יהודים מותקפים יום יום ברחובות ירושלים. ועכשיו גם ביפו.
עד מתי נאמר שזה רק גשם?"

שר ירושלים הרב רפי פרץ הגיב: "התמונה הזו מצמררת. תקיפת הרב מאלי היקר היא חמורה ואדרוש לטפל בחומרה בתוקפים. לא ניתן לאפשר מציאות שבה פורעים ערבים תוקפים יהודים רק בגלל שהם יהודים. המשטרה ומערכת האכיפה חייבים לנהוג פה ביד תקיפה מול האלימות הנפשעת הזו. על האלימות הזו אסור לשתוק".