עליה בפגיעות מיניות ופקקים, תוחלת החיים ירדה מעט: הלמ"ס מסכם שנה

כמידי שנה, הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת את מדד איכות החיים בישראל. לצד נתונים עגומים בדיור, ביטחון אישי ובתעסוקה חלה עליה בשיעורי הזכאים לבגרות | וכמה אנשים אוכלים לפחות ארוחה משפחתית אחת ביום?

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 27/12/22 20:19 ג בטבת התשפג

עליה בפגיעות מיניות ופקקים, תוחלת החיים ירדה מעט: הלמ"ס מסכם שנה
פקקים, צילום: פלאש 90

בלמ"ס מסכמים שנה: כמידי שנה לקראת סוף השנה האזרחית נעשים סיכומי השנה לשנה החולפת. מנתונים שפורסמו היום (ג') עולה כי בתחומים רבים במדד איכות החיים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, חלה ירידה בשביעות רצונם של הישראלים בתחומים רבים.

כך למשל בתחום שיעור היפגעות מהטרדה מינית שיעור הנפגעות והנפגעים היה הבוה ביותר מאז שנת 2014 עם 4.5 אחוז בקרב נשים ו-1.3 אחוז בקרב גברים. שיא שלילי נשבר גם בתחום התעסוקה כאשר בשנת 2021, היה שיעור המועסקים הנמוך ביותר מאז 2012 ועמד על 58.7 אחוז.

ירידה קלה בתוחלת החיים, עליה בכמות הפקקים

גם בתוחלת החיים חלה ירידה קלה לעומת השנה החולפת והגיל הממוצע בקרב נשים עומד על 84.6 ובקרב גברים 80.5 שנים. שיעור השנים בתפקידי ניהול במגזר הציבורי יורד גם 37.6 אחוז, האחוז הנמוך ביותר מאז שנת 2016.

ארכיון.

ירידה בתוחלת החיים. ארכיון. צילום: Noam Revkin Fenton/FLASH90

חוסר שביעות רצון נמשך גם בנושא משך ההגעה לעבודה והעמידה בפקקים: בשנת 2021, 41.7 אחוז מבני 20 ומעלה הביעו חוסר רצון שביעות ממשך ההגעה לעבודה, 42.4 בקרב יהודים ו-37.9 בקרב ערבים. 

עליה בזכאים לבגרות, הישראלים אוכלים ארוחות משפחתיות

אבל יש גם נתונים חיוביים, שיעור הזכאים לתעודת בגרות בקרב אנשים בני 26 לפחות עמד בשנה האחרונה 52.6 אחוז, עליה קלה לעומת השנה החולפת בה עמד על 51.4 אחוז. בנוגע לציפיות ביחס לעתיד נרשמה גם כן עליה ביחס לשנה החולפת כשהנתון עמד על 57.6 אחוז לעומת 53.1 בשנה שעברה.

עם המשפחה זה פחות לבד

עם המשפחה זה פחות לבד צילום: shutterstock

בלמ"ס פרסמו גם נתונים קצת יותר נישתיים, אבל כאלה שיכולים לתת מבט מעניין למדד איכות החיים בישראל של השנה החולפת. 81.5 אחוז מבני העשרים ומעלה ביקרו לפחות פעם אחת השנה בשמורות הטבע, חופי הים והיערות. 70.9 אחוז מהישראלים בני העשרים ומעלה השיבו כי אכלו במהלך השנה לפ]חות ארוחה משפחתית אחת ביום בקרב בני משפחתם.