משמר כבוד ו"התקווה": הנתק עם טורקיה תם רשמית

בטקס רשמי שכלל משמר כבוד והמנון המדינה, הגישה השגרירה החדשה בטורקיה אירית ליליאן את כתב האמנה לנשיא טורקיה ארדואן | המינוי מגיע על רקע ההתחממות בין המדינות

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/12/22 17:30 ג בטבת התשפג

משמר כבוד ו"התקווה": הנתק עם טורקיה תם רשמית
השגרירה הישראלית עם ארדואן, צילום: לשכת הנשיאות הטורקית

אחרי 4 שנות נתק: בתקופה האחרונה חלה התחממות משמעותית ביחסי ישראל וטורקיה ועתה גם שגרירות ישראל באיסטנבול חוזרת לפעול. שגרירת ישראל בטורקיה, אירית ליליאן, הגישה את כתב ההאמנה לנשיא ארדואן בטקס שכלל משמר כבוד ונגינת המנון המדינה. בקרוב יתמנה גם שגריר טורקי בישראל. 

צפו בהמנון המדינה בטקס בטורקיה:

"לטובתנו, לטובת הרפובליקה של טורקיה ולטובת האזור כולו"

שגרירת ישראל בטורקיה, אירית ליליאן, הגישה היום (ג') את כתב האמנה שלה לנשיא הטורקי ראג'פ טאיפ ארדואן. הגשת כתב האמנה,לאחר למעלה מ-4 שנים בהן לא היה שגריר ישראלי בטורקיה. השגרירה אירית ליליאן אמרה: "היה זה מעמד מרגש וממלא את הלב בתקווה. כולנו ציפייה כי תהליך ההתקרבות המדינית בין ישראל לבין טורקיה יתגבר, יתרחב וישתרע על תחומים רבים של שיתוף פעולה. לטובתנו, לטובת הרפובליקה של טורקיה ולטובת האזור כולו. כאן נהוג לומר אינשאללה ולקוות שאכן יעלה רצון".

ארדואן והשגרירה ליליאן

ארדואן והשגרירה ליליאן צילום: לשכת הנשיאות הטורקית

בקרוב יגיש השגריר הטורקי את האמנה לנשיא הרצוג

טקס הגשת כתב האמנה התקיים על רקע התחממות היחסים בין ישראל לטורקיה בשנה האחרונה. בתחילת החודש הגיש השגריר הטורקי טורונלאר את העתק כתב האמנתו במשרד החוץ לראש הטקס והוא צפוי בקרוב להגישו בטקס רשמי לנשיא יצחק הרצוג.