פגישה עם ארדואן ונאום באו"ם: כל הפרטים על הטיסה של לפיד

ראש הממשלה ימריא בקרוב לביקור מדיני ביו יורק ויפגש עם מספר ראשי מדינות, ביניהן ארדואן וראש ממשלת בריטניה החדשה. בין השאר צפוי גם לנאום בעצרת האו"ם השנתית

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/09/22 20:19 כא באלול התשפב

פגישה עם ארדואן ונאום באו"ם: כל הפרטים על הטיסה של לפיד
לפיד, צפוי לטוס בימים הקרובים, צילום: משרד החוץ

ראש הממשלה יאיר לפיד צפוי להמריא ביום שני בלילה, 19 בספטמבר 2022, לביקור מדיני בניו יורק וישתתף בעצרת האו"ם השנתית. ביום חמישי ינאם רה"מ לפיד בשם מדינת ישראל בפני עצרת האו"ם.

במהלך הביקור צפוי לפיד לפגוש את ראשת ממשלת בריטניה, אליזבת טראס, נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, ראש ממשלת יוון, קיריאקוס מיצוטאקיס. בנוסף, ייפגש רה"מ עם מזכ"ל האו"ם, אנתוניו גוטרש.  ייתכנו פגישות נוספות.

כמו כן, יפגוש ראש הממשלה את ראשי הארגונים המרכזיים של הקהילות היהודיות בצפון אמריקה. בנוסף, ישתתף רה"מ לפיד בכנס השנתי של ארגון FIDF. באירוע ישתתפו כ-500 מהתומכים הגדולים של הארגון הפועל לרווחת חיילי צה"ל בין השאר, במלגות לימודים.

יחד עם ראש הממשלה יצטרפו לביקור גם ראש המל"ל ד"ר איל חולתא, מנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז, המזכיר הצבאי לרה"מ האלוף אבי גיל, מנכ"לית משרד ראש הממשלה נעמה שולץ ומזכיר הממשלה שלום שלמה. את הביקור ילוו גם שגריר ישראל בארה"ב מייק הרצוג, שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן, והקונסול הכללי בניו יורק אסף זמיר.