הציוץ הזה עלה לו ביוקר: ישראל פריי הושעה מערוץ דמוקרטTV

"תראו מה זה גיבור", כתב אתמול ישראל פריי על מחבל שנתפס רגע לפני שביצע פיגוע. היום החליטה הנהלת ערוץ דמוקרטTV להשעות את העיתונאי: "אין לאמירה של פריי קשר לערכי התנועה, היא נאמרה על דעתו האישית בלבד ואנו מתנערים ממנה מכל וכל"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 12/09/22 12:45 טז באלול התשפב

הציוץ הזה עלה לו ביוקר: ישראל פריי הושעה מערוץ דמוקרטTV
ישראל פריי, צילום: Oren Rozen CC BY-SA 4.0, ויקיפדיה

ביום חמישי האחרון סוכל פיגוע המוני בתל אביב כאשר לוחמי יס"מ עצרו מחבל פלשתיני, שוהה בלתי חוקי, באזור כיכר השעון ביפו. בחקירתו הראשונית בשב"כ אמר המחבל מוחמד מינאווי שהוא רצה לפגוע בחיילים ומשלא זיהה כאלה התעכב, דבר שעזר ללוכדו. עיתונאי ערוץ הטלוויזיה "דומקרטTV" ישראל פריי, התבטא אתמול בחומרה בנושא, דבר שהבוקר (ב') עלה לו בהשעיה מהערוץ. 

"תראו מה זה גיבור", כתב פריי בחשבון הטוויטר שלו. "הוא עשה את כל הדרך משכם עד תל אביב, ולמרות שכל הישראלים סביבו לוקחים איכשהו חלק בדיכוי, ריסוק והרג בני עמו - הוא בכל זאת חיפש מטרות לגיטימיות ונמנע מפגיעה בחפים מפשע. בעולם מתוקן הוא היה מקבל מדליה", כתב. 

מייסד הערוץ, יאיא פינק, מיהר להגיב לפריי: "תמיכה בטרוריסטים זאת לא היהדות שלי". פריי לא נשאר חייב: "אתה באזורי הדיבה, לפי המתואר הוא נמנע מפגיעה באזרחים, כלומר לא טרוריסט".

"מסרבים לקבל אמירות כמו זו של פריי"

כאמור, הבוקר, תגובת הערוץ פורסמה בדף הפייסבוק של הערוץ, ובה הובהר: "תנועת דרכנו הודיעו על השעיה מיידית של העיתונאי ישראל פריי, בעקבות התבטאות קיצונית ולא ראויה שפרסם אתמול בטוויטר". 

"תנועת דרכנו וערוץ דמוקרטTV מייצגים את הערכים של הרוב המתון ונתמכים, בין השאר, בתרומות חודשיות קבועות של אלפי ישראליות וישראלים. אין לאמירה של פריי קשר לערכי התנועה, היא נאמרה על דעתו האישית בלבד ואנו מתנערים ממנה מכל וכל. בדיוק כפי שלא היינו מקבלים אמירות התומכות בטרנספר או תליית תמונה של ברוך גולדשטיין, כך אנו מסרבים לקבל אמירות כמו זו של פריי. זוהי לא דרכנו, נמשיך לקדם את השיח המתון תוך שמירה נחושה על הדמוקרטיה".

בנוסף להשעיה, הנהלת הערוץ טענה להתנהגות לא ראויה של העיתונאי: "הנהלת הערוץ גם מצטערת על כך שחברות וחברי הצוות נאלצו להתמודד עם התנהגות לא ראויה אתמול מצד פריי, לה היו עדים רבים באולפני השידור של הערוץ. אנחנו מחויבים לעיתונות נשכנית ומקצועית אבל לפני הכל מחויבים לסביבת עבודה נקייה מאלימות והתנהלות פוגענית. פריי יזומן לבירור בימים הקרובים".