חריג מסתייג מדרישות המפלגות הדתיות: כוכבי שוחח עם נתניהו

השינויים שדורשות מפלגות הציונות הדתית ועוצמה יהודית מטרידים את כוכבי, ששוחח עם ראש הממשלה המיועד באופן חריג. בין היתר: ביטול סמכות הרמטכ"ל למנות את הרב הצבאי הראשי | דו"צ: "סוכם שהחלטות יתקבלו לאחר שצה"ל יציג את ההשלכות מהחלטות אלו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/12/22 19:55 ב בטבת התשפג

מסתייג מדרישות המפלגות הדתיות: כוכבי שוחח עם נתניהו
נתניהו וכוכבי, צילום: Flash90

הרמטכ"ל אביב כוכבי שוחח הערב (ב') טלפונית, באופן חריג, עם ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו, והסתייג מהשינויים שדורשים בציונות הדתית ובעוצמה יהודית. בנוסף, כך על פי הפרסום ב"חדשות 12" כוכבי הביע בפני נתניהו את דאגתו מפני הביקורת נגד בכירי צה"ל מצד גורמי ימין, מכיוון שלדבריו הדבר פוגע בצה"ל ובחייליו.

על פי הסיכומים הקואליציוניים סמכויות המנהל האזרחי יועברו ממשרד הביטחון לידי שר האוצר המיועד בצלאל סמוטריץ', והסמכויות על מג"ב יועברו לידי השר המיועד לביטחון לאומי איתמר בן גביר. בנוסף לכך, סוכם על ביטול סמכות הרמטכ"ל למנות את הרב הצבאי הראשי, והעברתה לידי ועדה שבראשה יעמוד הרב הראשון לציון. כוכבי, כך על פי הדיווח מחה על כך שמתוכנן להעביר את הסמכויות ביהודה ושומרון לשני השרים המיועדים, והזהיר כי עלולות להיווצר שתי מערכות חוק שונות ביו"ש. "השינויים שהסכמת להם ישברו את שרשרת הפיקוד בצה"ל", התריע.

לשכת נתניהו: "לא מתייחסים"

מדובר צה״ל נמסר: "הרמטכ״ל שוחח בימים האחרונים עם ראש הממשלה המיועד בעקבות הפרסומים על אפשרויות החקיקה הקשורות בצה"ל. בשיחה סוכם שהחלטות הקשורות לצה"ל יתקבלו לאחר שצה"ל יציג את ההשלכות והמשמעויות הנובעות מהחלטות אלו".

מלשכת נתניהו: "לא מתייחסים לשיחות בין ראש הממשלה המיועד לבין בכירי המערכת הביטחונית".