הרב יונה גודמן סופד: "כל כולו היה עשייה ומסירות נפש למען עם ישראל"

מזכ"ל בני עקיבא לשעבר סופד לרב חיים דרוקמן שהלך אמש לעולמו: "מסירות נפש בלתי פוסקת למען עם ישראל, היה עובד עד השעות הקטנות של הלילה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/12/22 11:52 ב בטבת התשפג

הרב יונה גודמן סופד: "כל כולו היה עשייה ומסירות נפש למען עם ישראל"
כנס השקת הספר 'הנני', צילום: דוד וייל

אמש (א') הלך לעולמו הרב חיים דרוקמן, זקן רבני הציונות הדתית, והוא בן 90. הרב דרוקמן כיהן כראש ישיבת אור עציון ונשיא מוסדותיה, רב היישוב מרכז שפירא, יושב ראש מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא וחבר ההנהלה הארצית של תנועת בני עקיבא. בשיחה עם חדשות כיפה, מספר המנהל החינוכי של מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא ומזכ"ל בני עקיבא לשעבר, הרב יונה גודמן על מסירות הנפש של הרב דרוקמן למען עם ישראל.

"היו שנים שכדי לדבר איתו הייתי שם שעון מעורר וקם בשתיים בלילה"

"הדבר המרכזי שאני יכול לספר זה היכולת שלו לשבת שעה ארוכה עם קומונרית בת 18 שמתלבטת מה לעשות עם שבט מעפילים, לאחר מכן לשבת בנושא אחר לגמרי עם הרמטכ"ל ולאחר מכן להעביר שיעור לתלמידים בישיבה ולאחר מכן לשבת עם שר בכיר בממשלה, לייעץ לשני בני נוער שמתבלטים בנושא שקשור לתנועת הנוער וככה עד השעות הקטנות של הלילה, יום אחרי יום, שבוע אחרי שבוע, חודש אחרי חודש, שנה אחרי שנה", מספר הרב גודמן.

כנס השקת הספר

כנס השקת הספר 'הנני' צילום: דוד וייל

עוד הוסיף ואמר כי "היו שנים שכדי לדבר איתו הייתי שם שעון מעורר וקם בשתיים בלילה כי אז ידעתי שאולי יהיה סיכוי שהוא יהיה זמין להשיב לטלפון. מי שהיה כל כולו פשוט עשייה, מסירות נפש בלתי פוסקת למען עם ישראל וזה לא משנה קטן או גדול. אפשר להרבות בסיפורים על המסירות נפש שלו שהוא לא הכיר בכלל".

כנס השקת הספר

כנס השקת הספר 'הנני' צילום: דוד וייל

"הוא רץ מהחתונה של הנכד שלו לחתונה של הבת שלי"

במהלך השיחה, הרב גודמן סיפר סיפור אישי על מסירות הנפש שהרב דרוקמן. "הוא הוזמן והגיע לחתונה של שלושת ילדיי הגדולים. אבל בחתונה של הבת שלי הוא הסתכל בלוח ואמר שאין מה לעשות, החתונה נופלת בחתונה של הנכד שלו. איחלנו לו מזל טוב ונפרדנו לדרכנו והחתונה התקיימה בלעדיו. אחרי החתונה, כולם הלכו הביתה, נשארנו רק ההורים, החתן והכלה ובעל האולם. בסביבות חצות, הרב דרוקמן מגיע, רץ מהחתונה של הנכד שלו לחתונה של הבת שלי, שהוא לא מכיר אותה ואת החתן. הוא הוזמן והוא לא רצה לאכזב. כדי לברך באופן אישי, הוא עזב את החתונה של נכדו".