"600 אורחים היו בחתונה הזו, אחד לא נשכח לעולם"

העיתונאי הסרוג מספר איך הרב דרוקמן הגיע לחתונה שלו למרות שקיווה שהוא לא יבוא: "פתאום משהו מגיע ואומר שהרב הגיע. הוא ברך בורא פרי הגפן, איחל לנו חיים טובים ומאושרים ורץ בדרך לחתונה הבאה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/12/22 09:14 ב בטבת התשפג

"600 אורחים היו בחתונה הזו, אחד לא נשכח לעולם"
קלמן ליבסקינד, צילום: מיכה לובטין

אמש (א') הלך לעולמו הרב חיים דרוקמן, זקן רבני הציונות הדתית, והוא בן 90. הרב דרוקמן כיהן כראש ישיבת אור עציון ונשיא מוסדותיה, רב היישוב מרכז שפירא, יושב ראש מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא וחבר ההנהלה הארצית של תנועת בני עקיבא. העיתונאי הסרוג, קלמן ליבסקינד, בוגר הישיבה התיכונית אור עציון סיפר הבוקר על המפגש המיוחד שלו ושל אשתו עם הרב חיים דרוקמן ביום החתונה שלהם.

"600 אורחים היו בחתונה הזו, אחד לא נשכח לעולם"

בתחילת דבריו, העיתונאי הסרוג ציין כי הוא לא היה בין התלמידים הבולטים בישיבה. "למדתי אצל הרב דרוקמן בישיבה, בשנים שהוא היה בכנסת, הוא לא נכח בסדר היום שלנו אבל בשבתות בעיקר. למדו אז בישיבה 400 תלמידים. לא חידשתי שמה הלכות, לא הייתי מאוד בשיעורים שלו, נמנמתי בשיעורים, לא זוכר מהשיעורים שלו. לא הייתי שם של עיתונאי מהרדיו אז. אם היו לו עשרות אלפי תלמידים, אני בעשירון התחתון של משהו שראוי לקבל יחס".

הרב חיים דרוקמן

הרב חיים דרוקמן צילום: כיפה

"איחל לנו חיים טובים ומאושרים ורץ בדרך לחתונה הבאה"

ליבסקינד סיפר כי הוא שלח הזמנה לחתונה שלנו לרב דרוקמן וקיווה שהוא לא יגיע. "חמש שנים אחרי שעזבתי את הישיבה התחתנתי. היה מנהג מוזר מאוד לשלוח הזמנה לרבנים מהישיבה ולקוות שהם לא יבואו. לא היה לי איתם כלום בשנים האלו. וגם לרב דרוקמן. בקושי בישיבה למדתי בטח לא שש חמש שנים אחרים".

העיתונאי הוסיף ואמר כי  "נגמרה החתונה. 12 בלילה כולם הלכו הביתה, השולחנות היו עירומים ממפות, החברה' של הגן האירועים סיימו את עבודתם. נשארנו על הדשא אני ורעייתי, המשפחות והצלם. פתאום משהו מגיע ואומר שהרב דרוקמן הגיע. אין חתונה. נגמר כולם הלכו. עצרנו את הצילומים והלכנו אליו. ואז הרב דרוקמן נכנס ושאל אם יש יין שאפשר לברך עליו בורא פרי הגפן? אז הביאו יין. התיישבנו על שולחן ערום ממפה, רעייתי, הרב דרוקמן ואני. הוא ברך בורא פרי הגפן, איחל לנו חיים טובים ומאושרים ורץ בדרך לחתונה הבאה. כשזה נגמר אמרתי לאשתי 600 אורחים היו בחתונה הזו, אחד לא נשכח לעולם".