"השיחות עם הרב דרוקמן עוד חרוטות אצלי עמוק בלב"

הרב אברהם סתיו מספר איך הרב דרוקמן דאג לעזור לו לעבור לישיבה אחרת: "שולחת בי גלים של הכרת הטוב שהיא אישית שלי אמנם, אך משקפת טפח קטנטן מן המסירות היומיומית של הרב הענק הזה לכל יהודי ולכל אדם"

חדשות כיפה הרב אברהם סתיו 26/12/22 07:39 ב בטבת התשפג

"השיחות עם הרב דרוקמן עוד חרוטות אצלי עמוק בלב"
הרב אברהם סתיו, צילום: מרים צחי

יום אחד, ואני בחור בשיעור ד', מצלצל הטלפון. ומעבר לקו אני שומע לתדהמתי את הקול הצרוד והחם שאי אפשר לטעות בו: מדבר חיים דרוקמן.

זה קרה כשעברתי מישיבת ההסדר בירוחם לישיבת הר-עציון. והבעיה הייתה שמסלול 'הסדר מרכז' שבו הייתי רשום היה קיים רק בירוחם ולא בהר-עציון. קורה. בתשעים ותשע נקודה תשע אחוז מן המקרים, בן אדם היה פשוט בוחר אם לעבור לישיבה אחרת או להחליף מסלול. אבל במקום זה יצא ששאלתי את העוזר של הרב דרוקמן אם הוא יכול אולי לבדוק אם אפשר להחריג אותי.

הרב דרוקמן

הרב דרוקמן צילום: Avi Dishi/Flash90

איך זה מצדיק את כל המאמץ שהוא משקיע?

וכך, אחרי ימים ספורים, זכיתי לשיחת טלפון אישית שבה בישר לי הרב דרוקמן שקיבל תשובה שלילית. "אבל אל תדאג, אנחנו נסדר את זה", הוא מוסיף, ומבקש ממני לשלוח איזה טופס לאיזה פקס. וכך, בערך פעם בשבועיים, היינו בקשר רציף שנמשך כמה חודשים, כשאנחנו עוברים מן הפקידות הזוטרה אל רח"ט תומכ"א ובהמשך מגיעים עד לראש אכ"א, וכל הזמן הזה אני שואל את עצמי: מה מניע אותו? למה כל כך משנה לו אם איזה נער שהוא בקושי מכיר יצטרך לכתת את רגליו וללמוד בישיבה אחרת? איך זה מצדיק את כל המאמץ שהוא משקיע?

"טפח קטנטן מן המסירות של הרב הענק הזה לכל יהודי ולכל אדם"

תשובות לשאלות שלי לא קיבלתי עד היום, אבל עם העובדות קשה להתווכח, ועובדה היא שלמיטב ידיעתי הייתי התלמיד היחיד אי-פעם שהשלים מסלול של הסדר-מרכז בישיבת הר-עציון. שנים אחר-כך פקידים מתל-השומר עוד הסתבכו עם המעמד הצבאי חסר-התקדים הזה.

השירות הצבאי המפואר שלי כבר נמצא הרחק מאחוריי, אבל השיחות הדו-שבועיות עם הרב דרוקמן, הדאגה הנחושה שלו לעזור לי בכל דרך ובכל מחיר, עוד חרוטות אצלי עמוק בלב. שולחת בי גלים של הכרת הטוב שהיא אישית שלי אמנם, אך משקפת טפח קטנטן מן המסירות היומיומית של הרב הענק הזה לכל יהודי ולכל אדם.