ראש השב"כ לשעבר: ההחלטה של בן גביר נכונה

יעקב פרי מצדד בדרישתו של יו"ר עוצמה יהודית להקים יחידה בשב"כ שתעסוק בפשיעה במגזר הערבי: "היכולות המודיעיניות של שב"כ הרבה יותר מתוחכמות מהיכולות של המשטרה" | על הסיכון: "יכול להיווצר הרושם אצל ערביי ישראל שאנחנו מסמנים אותם כסיכון פלילי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/12/22 12:20 כט בכסלו התשפג

ראש השב"כ לשעבר: ההחלטה של בן גביר נכונה
בן גביר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

במסגרת ההסכם של הליכוד עם עוצמה יהודית, פרסמנו אתמול מספר דגשים עליהם נתן יו"ר המפלגה ושר המיועד לביטחון הלאומי, איתמר בן גביר. סעיף אחד דיבר על הקמת יחידה בשב"כ שתעסוק בטיפול בפשיעה במגזר הערבי. היום (ו') זוכה בן גביר לחיזור מפתיע מראש השב"כ לשעבר, יעקב פרי.

"ההחלטה הזו נכונה"

בריאיון ב-103FM אמר פרי: "בגדול ההחלטה הזו נכונה. כיוון שהיכולות המודיעיניות של שב"כ, ויכולות האיסוף, הן באמת הרבה יותר גדולות והרבה יותר מתוחכמות לעומת היכולות של משטרת ישראל".

"יחד עם זאת", אמר פרי, "אני בהחלט מביע פליאה מכיוון ששירות הביטחון איננו גוף, איך אני אנסח את זה בעדינות, אהוד על איתמר בן גביר. איתמר היה במשך שנים יעד של השב"כ, ואחת מההצהרות שלו ושל סביבתו הוא שצריך לבטל את החטיבה היהודית בשב"כ. לכן, מצד אחד ההחלטה, אני חושב, היא ההחלטה נכונה, אבל היישום שלה יהיה יישום בעייתי".

עוד הוא אמר כי שירות הביטחון יהיה צריך להיערך לאיסוף פלילי וזו, לדבריו "משימה לא פשוטה". מדובר ביעדים ובמשפחות פשע במגזר הערבי-ישראלי - "צריך ללמוד עליהם, וללמוד אותם".

יעקב פרי |

יעקב פרי | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"סיכון שצריך לקחת בחשבון"

פרי נשאל האם יכולה להיות השפעה חברתית למהלך של בן גביר: "זה בהחלט עלול להיות סיכון, ואי אפשר להתעלם מזה. אנחנו מדינה קטנה יותר ומאוד אינטימית ובהחלט יכול להיווצר הרושם אצל ערביי ישראל שאנחנו מסמנים את כל ערביי ישראל כסיכון פלילי והם לא יאהבו את זה. זה סיכון שצריך לקחת אותו בחשבון".

לסיום אמר פרי כי בסופו של דבר רוב הנשק במגזר הערבי מיועד למטרות אישיות וחלקו לפליליות. "מיעוטו, ממש מיעוטו, מיועד ומשתמשים בו לצרכים טרוריסטים. אני חושב שזה באמת שברי אחוזים בודדים. אגב, זה לא משנה את העובדה שברגע שהמגזר הערבי מלא בנשק הוא זמין למחבל, וזמין לפליליסט".