ההסכם עם בן גביר חושף: השב"כ יטפל בפשיעה הערבית

חלקים מההסכם שהופצו מראים את סדרי העדיפויות של מפלגת עוצמה יהודית. בין היתר קובעים ההסכמים כי ימונה רב ראשי ציוני דתי ויבוטל סעיף 7א שעל בסיסו פסלו עד היום מועמדים מהימין | עוד סוכם: החלטת ממשלה לחיזוק תנועת חב"ד

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/12/22 21:31 כח בכסלו התשפג

ההסכם עם בן גביר חושף: השב"כ יטפל בפשיעה הערבית
נתניהו, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

"עלה בידו": לאחר שבישר אמש (ד') לנשיא כי עלה בידו להרכיב ממשלה, עתה מתחילים להתפרסם ההסכים שחתם נתניהו עם שותפיו העתידיים לקואליציה. ההסכם עם בן גביר ומפלגת עוצמה יהודית הופץ היום חלקים ומראה כמה מן הדברים עליהם שם בן גביר דגש במשא ומתן הקואליציוני.

החלטות שיסיעו לבן גביר כשר לביטחון לאומי

רבים מהסעיפים בהסכם נוגעים לתפקידו הבא של בן גביר כשר לביטחון לאומי. בין היתר דרש בן גביר עונש מינימום של שלוש שנות מאסר על פשיעה חקלאית ועל גביית דמי חסות. חוק דרומי יורחב ויחול גם על בסיסי צה"ל, מנכ"לי משרדי הממשלה ימנו בעצמם את היועצים המשפטיים ותוקם יחידה בשב"כ לטיפול בפשיעה במגזר הערבי.

גם בענייני הציונות הדתית י לבן גביר דרישות אותם הכניס לבסוף להסכמים הקואליציונים. בין היתר סוכם עם הליכוד כי ימונה רב ראשי ציוני דתי, יחוקק חוק להנצחת פועלם ועשייתם התורנית והלאומית של הרבנים הראשיים לישראל, הרב אברהם שפירא זצ"ל והרב מרדכי אליהו זצ"ל, המדינה תשתול עצי זית בשטחי C במטרה למנוע השתלטות פלסטינית ויחוקק חוק הנצחת זכרם של קורבנות הטבח בתרפ"ט בחברון.

איתמר בן גביר

איתמר בן גביר צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

חיזור חסידות חב"ד

אבל לבן גביר היו עודלא מעט דרישות שנכנסו גם הן להסכמים הקואליציונים. בין היתר סוכם כי יחודשו המהלכים להרחקת מסתננים והמהגרים הלא חוקיים, יחוקק חוק שקובע שהסתה נגד הציבור החרדי תיחשב גזענות, הממשלה תכיר בבאר שבע כעיר מטרופולין. והפיכתה למטרופולין כך ייהנו התושבים משלל שירותים, משרד המשפטים יבחן מבצע שמיטה לחייבים בהוצאה לפועל.

חסידות חב"ד, החלטת ממשלה. | צילום: דוד כהן/פלאש 90

נראה כי בן גביר שהצליף לסחוף אחריו לא מעט קולות גם בציבור החרדי ובחסידות חב"ד פועל גם למען שימור הקולות שלהם ודרישתו להחלטת ממשלה לחיזוק תנועת חב"ד. הרחבת כפר חב"ד, השלמת בינוי מרכז מורשת הרבי מלוובאויטש הוכנסה אף היא להסכמים. במפלגת עוצמה יהודית הדגישו כי מדובר ברשימה חלקית בלבד מההסכם. וציינו כי יש צורך לממש את הדברים ולדאוג לקצב הביצוע. רשימה מלאה תתפרסם בימים הקרובים.