בן גביר נכנע: דוחה את ההצבעה על הסעיפים במחלוקת

השר המיועד לביטחון לאומי, הגיע היום לוועדה הדנה בחוק הסמכויות אותו הוא מבקש לשנות והצהיר כי הוא נסוג משני סעיפים שהיו במחלוקת. בן גביר הודיע לחברי הוועדה כי שאר הסעיפים יחוקקו בימים הקרובים | ההחלטה התקבלה בשיתוף הייעוץ המשפטי של הכנסת

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/12/22 15:45 כח בכסלו התשפג

בן גביר נכנע: דוחה את ההצבעה על הסעיפים במחלוקת
בן גביר, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בן גביר מוריד שני סעיפים: אמש (ד')לקראת ההודעה של נתניהו כי "עלה בידו" להקים ממשלה, אמר השר מיועד לביטחון לאומי,איתמר בן גביר כי הוא מוכן לשני שינויים מינוריים בחוק הסמכויות אותו הוא מבקש לשנות והוסיף כי "לא יהיו עוד שינויים". אך היום (ה') בהצהרה מיוחדת בוועדה, הודיע בן גביר כי הוא נסוג לעת עתה מעוד שני סעיפים יותר משמעותיים.

בן גביר הסכים לדחיית שני סעיפים במחלוקת

הסעיפים המדוברים הם הסעיף הקובע כי המפכ"ל יהיה כפוף ישירות לשר לביטחון לאומי והסעיף השני נוגע בזמני טיפול בתיקים. בוועדה אמר בן גביר "נוכח ההערות על הדברים לחקיקה בהכנה לקריאה שניה ושלישית אני השתכנעתי שאשפר להביא אותם להצבעה במועד מאוחר יותר בשבועות הקרובים, לא צריך למשוך את זה, אבל אפשר לעשות עוד כמה דיונים ממצים". בנסיבות הללו באמת נפצל

בן גביר ביקש להדגיש לחברי הוועדה כי הסעיפים לא ירדו מסדר היום אלא רק נדחו כעת בכמה שבועות: " בנסיבות הללו באמת נפצל, נוכח הטענה שצריך להעמיק יותר בהליך, אפשר לעשות עוד כמה דיונים מקדימים". בן גביר הוסיף והדגיש כי יתר הסעיפים עליהם התקיימו דיונים בוועדה יעברו כבר בימים הקרובים.

הדחיה, על רקע היוועצות עם הייעוץ המשפטי: "להעמיק יותר בהליך"

הסעיפים עליהם בן יצביעו הם כפיפות משטרת ישראל לשר, התווית מדיניות ועקרונות, התווית מדיניות בחקירות, שמירת סמכויות ופרסום פקודת משטרת ישראל. "על אלה עשינו דיונים ממצים, אין צורך לדחות אותםנצביע עליהם בימים הקרובים, אני מצפה שחבריי לקואליציה היוצאת יצביעו בעד" אמר בן גביר בסיום דבריו בוועדה. 

הדחיה נעשית על רקע הדיונים שערך בן גביר בשבועות האחרונים עם הייעוץ המשפטי לכנסת ובעיקר עם היועצת המשפטית לכנסת עו"ד פרנקל שור. נזכיר כי אתמול, לפני שאמר כי לא יבוצעו עוד שינויים הסכים בן גביר גם להצעתה של חברת הכנסת פרקש הכהן לכך שמדיניות השר תפורסם באופן פומבי באתר המשרד והצעתה של חברת הכנסת בן ארי לכך שהשר יגיע לוועדה לתת סקירה בכל פרק זמן שייקבע בהמשך.

במפלגת העבודה הגיבו: "המאבק מול מרסקי שלטון החוק היא סיזיפית ומתמשכת והיום השגנו ניצחון חשוב. לאחר עבודה מאומצת בוועדות ובמליאה ולאור פנייתנו לייעוץ המשפטי של הכנסת ולתשובה שהתקבלה – בן גביר נכון לעכשיו מתקפל מחלק מהדרישות החפוזות שלו שהיו עלולות להפוך את משטרת ישראל למשטרה פוליטית. הוא כמובן ינסה לעשות זאת שוב בהמשך. חברות וחברי הכנסת המצוינים שלנו ימשיכו לעמוד על המשמר. כבוד לארגוני החברה האזרחית שעמדו יחד איתנו כדי להגן ולשמור על הדמוקרטיה".