יעקפו את בג"צ? המהלך של נתניהו ודרעי

נתניהו דן עם בכירים בקואליציה המסתמנת באפשרות למנות את דרעי לראש הממשלה החליפי במידה ובג"צ יפסול את מינויו לשר | הליכוד: הפרסום איננו נכון

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/12/22 20:35 כז בכסלו התשפג

יעקפו את בג"צ? המהלך של נתניהו ודרעי
דרעי לוין ונתניהו במליאת הכנסת, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ברקע הודעתו הצפויה של יו"ר הליכוד וראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו לנשיא המדינה, יצחק הרצוג כי הוא הצליח להרכיב את הממשלה, בקואליציה המתרקמת ממשיכים לקדם את הליכי החקיקה. אחד החוקים הוא חוק דרעי, המכשיר את יו"ר ש"ס לכהן כשר בממשלה של נתניהו, שצפוי בשבוע הבא לעור בכנסת  בקריאה שניה ושלישית.

על פי פרסום של הכתב הפוליטי של כאן חדשות, מיכאל שמש, נתניהו דן בשבוע האחרון עם בכירים בקואליציה המסתמנת באפשרות למנות את דרעי לראש הממשלה החליפי במידה ובג"צ יפסול את מינויו לשר. אם המהלך יצא לפועל, דרעי יצטרך למנות שרים במקומו למשרדי הפנים והבריאות.

מהליכוד נמסר: "הפרסום בערוץ 11 בעניין דרעי כראש הממשלה חיליפ איננו נכון".

למרות העימותים בוועדה: בן גביר הסכים לשני תיקונים מהאופוזיציה

עוד חוק שהקואליציה המתרקמת ממשיכה לקדם הוא חוק בן גביר, שאושר אתמול בקריאה ראשונה והוא צפוי לעבור בשבוע הבא בקריאה שנייה ושלישית. למרות העימותים בוועדה, יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר הסכים לקבל שני תיקונים בחוק.

התיקון הראשון, על פי בקשתה של שרת המדע והטכנולוגיה היוצאת וחברת מפלגת המחנה הממלכתי, אורית פרקש הכהן, הוא שמדיניות השר לבטחון הפנים תפורסם באתר האינטרנט של הוועדה. התיקון השני לחוק יחייב את השר להגיע לדיווח תקופתי פעם בשנה בועדת החוקה.

איתמר בן גביר

איתמר בן גביר צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

"זה לא שהיא חפה מטעויות": יו"ר הוועדה המיוחדת תוקף את המשטרה

כאמור, התיקון לחוק פקודת המשטרה, המכונה "חוק בן גביר" עבר אתמול בבוקר בקריאה ראשונה במליאת הכנסת. הבוקר הגיעה הצעת החוק לדיון בוועדה המיוחדת בראשות חבר הכנסת אופיר כץ מהליכוד, לקראת הכנתה לקריאה שניה ושלישית. כץ ביקר באופן חריף את המשטרה בדברים שאמר במהלך הדיון. 

אופיר כץ

אופיר כץ צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"מהרגע הראשון של הדיונים אני כל הזמן שומע 'איזונים ובלמים, איזונים ובלמים'. ואני שואל אנחנו לא צריכים איזונים ובלמים גם על המשטרה? זה לא שהיא חפה מטעויות", אמר כץ, והזכיר את הריאיון עם המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך ב"חדשות 12": "אתמול ראינו מפכ"ל לשעבר שכל מדינת ישראל ראתה אותו בעבר אומר 'אני מכיר כל אות בחקירה' - אומר שמעולם לא אמר את הדברים. מה זה עושה לאמון הציבור במשטרה? פה אנחנו לא צריכים איזונים ובלמים? איזונים ובלמים צריכים להיות מצד אחד?".