בימין דרשו סעיף שיגן על המינוי של דרעי והדיון התפוצץ

דיון סוער בכנסת: בעקבות דרישה חדשה של גוש הימין חברי האופוזיציה נטשו את הדיון בחוק דרעי והדיון התפוצץ | החשש: גדעון סער יעכב את מינוי דרעי לשר

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 19/12/22 15:56 כה בכסלו התשפג

בימין דרשו סעיף שיגן על המינוי של דרעי והדיון התפוצץ
אריה דרעי, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ועדת חוקה הזמנית בראשות חבר הכנסת שלמה קרעי המשיכה היום (ב׳) בדיון על חוק דרעי שיאפשר ליו״ר ש״ס לכהן כשר למרות עברו הפלילי. בעקבות חשש שכניסת החוק לתוקף תתעכב, בגוש נתניהו הוסיפו סעיף מיוחד.

קרעי הוסיף היום סעיף מיוחד לחוק דרעי שיאפשר את המינוי של דרעי לשר מיד עם הקמת הממשלה בלי להמתין לכניסת החוק לרשומות. הסעיף הוא שהחוק יכנס לתוקף ברגע שעובר בכנסת. חשש שעלה בעקבות פרסום בכאן 11 לפיו סער יעכב את כניסת החוק לתוקף.



בעקבות הסעיף החדש חברי האופוזיציה נוטשו את הדיון אחרי שלטענתם קרעי לא עצר את הדיון למרות שמדובר בנושא חדש. נציין כי יועמ״ש הוועדה אמר היום כי מדובר בצעד חריג מאוד שאמנם יש לו תקדים אבל הוא לא מקובל. בעקבות המהומה המליאה יצאה להפסקה עד מחר.

כאמור, על פי הדיווח בסביבת שר המשפטים גדעון סער בדקו בשבוע האחרון את האפשרות לעכב את הקמת הממשלה בכך שיעכבו את פרסום חוק דרעי, הליך שנעשה בתוך משרד המשפטים, כך מדווח העיתונאי מיכאל שמש. לסער שעדיין עומד משרד המשפטים יש יכולת לעכב את הפרסום ובכך לעכב את מינויו של דרעי לשר. סביבתו של סער אומרים בתגובה: מדובר בפייק ניוז.