למרות העימותים בוועדה: בן גביר הסכים לשני תיקונים מהאופוזיציה

יו"ר עוצמה יהודית הסכים לקבל שני תיקונים בחוק מהאופוזיציה: לפרסם את מדיניותו באתר של הוועדה והוא יחוייב להגיע לדיווח תקופתי פעם בשנה בוועדת החוקה

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/12/22 19:12 כז בכסלו התשפג

למרות העימותים בוועדה: בן גביר הסכים לשני תיקונים מהאופוזיציה
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

סערת חוק בן גביר: ברקע הודעתו הצפויה של יו"ר הליכוד וראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו לנשיא המדינה, יצחק הרצוג כי הוא הצליח להרכיב את הממשלה , בקואליציה המתרקמת ממשיכים לקדם את הליכי החקיקה. אחד החוקים הוא חוק בן גביר, שאושר אתמול (ג') בקריאה ראשונה והוא צפוי לעבור בשבוע הבא בקריאה שנייה ושלישית.

למרות העימותים בוועדה, יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר הסכים לקבל שני תיקונים בחוק. התיקון הראשון, על פי בקשתה של שרת המדע והטכנולוגיה היוצאת וחברת מפלגת המחנה הממלכתי, אורית פרקש הכהן, הוא שמדיניות השר לבטחון הפנים תפורסם באתר האינטרנט של הוועדה. התיקון השני לחוק יחייב את השר להגיע לדיווח תקופתי פעם בשנה בועדת החוקה.

אורית פרקש הכהן

אורית פרקש הכהן צילום: Hadas Parush/Flash90

"זה לא שהיא חפה מטעויות": יו"ר הוועדה המיוחדת תוקף את המשטרה

כאמור, התיקון לחוק פקודת המשטרה, המכונה "חוק בן גביר" עבר אתמול בבוקר בקריאה ראשונה במליאת הכנסת. הבוקר הגיעה הצעת החוק לדיון בוועדה המיוחדת בראשות חבר הכנסת אופיר כץ מהליכוד, לקראת הכנתה לקריאה שניה ושלישית. כץ ביקר באופן חריף את המשטרה בדברים שאמר במהלך הדיון. 

אופיר כץ

אופיר כץ צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"מהרגע הראשון של הדיונים אני כל הזמן שומע 'איזונים ובלמים, איזונים ובלמים'. ואני שואל אנחנו לא צריכים איזונים ובלמים גם על המשטרה? זה לא שהיא חפה מטעויות", אמר כץ, והזכיר את הריאיון עם המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך ב"חדשות 12": "אתמול ראינו מפכ"ל לשעבר שכל מדינת ישראל ראתה אותו בעבר אומר 'אני מכיר כל אות בחקירה' - אומר שמעולם לא אמר את הדברים. מה זה עושה לאמון הציבור במשטרה? פה אנחנו לא צריכים איזונים ובלמים? איזונים ובלמים צריכים להיות מצד אחד?".

"זה לא יכול להיות רק בצד אחד"

כץ המשיך ותקף: "כאשר אנחנו רואים שיטות חקירה שנעשו פה, אני לא יודע אם הן חוקיות אבל בטח שהן לא אנושיות שמדברים על זכויות נחקרים. פה אנחנו לא צריכים איזונים ובלמים? כשנחקר אומר שרוקנו לאמא שלו בת ה-85 את חשבונות הבנק ולאשתו, ושייקחו לו את הילדים. פה לא צריך איזונים ובלמים? זה רק לצד אחד? כשניצב במשטרה אוסף חומרים על פוליטיקאים, והייעוץ המשפטי לממשלה בכלל לא מודע לזה, אז איפה האיזונים והבלמים למשטרה כשיש ניצב שאוסף חומרים ליום אחד מי יודע, אולי הוא יצטרך את זה".

יו"ר הוועדה הזכיר בדבריו את השר לשעבר והשגריר בהווה גלעד ארדן: "כשיש בעיה של אמון הציבור עם שערוריות שניצבים מעורבים בהם, ובא השר ואומר אני אביא מפכ״ל מבחוץ (גל הירש , א"ה) - מה עושים למפכ"ל הזה? תופרים לו תיק! פותחים נגדו חקירות להכתים אותו והוא כבר לא יכול להיות מפכ״ל. במשך שבוע מדברים פה על איזונים ובלמים. צריך גם איזונים ובלמים למשטרת ישראל. זה לא יכול להיות רק בצד אחד".