הותר לפרסום: 8 בדואים נעצרו בחשד לפריצה לבסיס צה"ל בדרום

בפעילות משותפת של השב"כ ומחלקת פח"ע בימ״ר נגב של המשטרה, שמונה בדואים נעצרו בחשד שפרצו לבסיס צה"ל בדרום, וגנבו עשרות אלפי פריטי תחמושת קליעית מבונקר בבסיס

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/12/22 12:04 כו בכסלו התשפג

הותר לפרסום: 8 בדואים נעצרו בחשד לפריצה לבסיס צה"ל בדרום
צילום: תקשורת שב"כ

הותר לפרסום: בפעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי ומחלק פח"ע בימ״ר נגב של משטרת ישראל, בחודשיים האחרונים נעצרו לחקירה שמונה אזרחים ישראלים, תושבי היישוב תראבין א-סאנע שבפזורה הבדואית בנגב, בחשד לפריצה לבסיס צה"ל בדרום, במהלכה נגנבו עשרות אלפי פריטי תחמושת קליעית מבונקר בבסיס, תוך הסבת נזק לגדר הבסיס ולמבנה הבונקר. 

החשודים פעלו על מנת למכור את התחמושת לגורמים נוספים 

במסגרת החקירה של השב״כ והמשטרה, עלה כי הפריצה לבסיס צה"ל בוצעה על ידי מספר מעורבים, ביניהם הרון א-סאנע, מאמון א-סאנע, מחמד א-סאנע וחמד א-סאנע. החשודים הגיעו באישון לילה לבסיס 'שדה תימן' בנגב, חתכו את גדר הבסיס, וגנבו מבונקר צבאי עשרות ארגזי תחמושת. חמד א-סאנע, ומעורב נוסף, עבדול כרים א-סאנע, אף היו מעורבים באירוע פריצה נוסף לבסיס.

צילום: דוברות המשטרה

מחומרי החקירה שהצטברו בשב״כ ובמחלק פח"ע ביחידה המרכזית מרחב נגב, עלה כי בהמשך, פעלו עבדול כרים א-סאנע וטארק א-סאנע על מנת למכור את התחמושת לגורמים נוספים. 

כלל העצורים ביצעו גם עבירות שונות בנשק, לצד עבירות פליליות רבות

כאמור, במהלך הפעילות הסמויה נעצרו שני חשודים נוספים, עסמת אבו ע׳ליון ואודאי אבו סריחאן, תושבי תל שבע אשר רכשו את התחמושת מידי החשודים. במהלך חקירתם הודו במיוחס להם ואף הסגירו חלק מהתחמושת שנגנבה לידי כוחות הביטחון. עוד עלה בחקירה כי כלל העצורים ביצעו גם עבירות שונות בנשק, לצד עבירות פליליות רבות.

במהלך התקופה נעצרו 2 חשודים נוספים, תושבי תראבין א-סאנע בחשד למעורבותם אף הם באירוע ההתפרצות  יחד עם האחרים.  עם תום חקירותיהם בשב"כ ובמחלק פח"ע בימ״ר נגב של משטרת ישראל, הוגשו השבוע הצהרות תובע ובימים הקרובים צפויה להגיש פרקליטות מחוז דרום כתבי אישום בעניינים.