מחדל ההפריה בית המשפט קבע: ימונה אפוטרופוס לתינוקת המריבה

בית המשפט הורה על על מינוי אפוטרופוס לתינוקת סופיה, שיקבע האם המשיך החיפושים אחר ההורים הביולוגיים הוא לטובתה של התינוקת. ההחלטה התקבלה בהסכמת ההורים וששת הנשים שדורשות בדיקה גנטית |משרד הבריאות החליט לצמצם את המחלקה ולא לסגור אותה

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/12/22 13:01 כד בכסלו התשפג

בית המשפט קבע: ימונה אפוטרופוס לתינוקת המריבה
בית חולים אסותא בראשון לציון, צילום: Yossi Aloni/Flash90

ימונה אפוטרופוס לתינוקת סופיה: בית המשפט המחוזי הורה היום (א') למנות אפוטרופוס לתינוקת סופיה שנולדה ממחדל ההפריות בבית החולים אסותא. פסיקת בית המשפט הגיעה לאחר סיכום עם משפחתה של הילדה ועם הנשים שייתכן והיא ביתם הביולוגית. האפוטרופוס ימליץ האם להמשיך בבדיקות הגנטיות למציאת ההורים הביולוגים ויכריע אם הדבר הוא לטובתה של התינוקת.

ההחלטה בהסכמת ההורים והנשים שדורשות בדיקה

עד להחלטת האפוטרופוס, צו העיכוב לביצוע הבדיקות לנשים יישאר בתוקף ובית המשפט הורה לבית החולים לחשוף את כל המסמכים הרפואיים הקשורים לתינוקת. לפני שבועיים הורה בית המשפט להמשיך בבדיקות לשישה מהנשים במחלקת הפוריות כי ייתכן והן קשורות לתינוקת, צעד עליו בירכו הנשים ועתה יכחו לראות מה יקבע האפוטרופוס.

אסותא

אסותא צילום: Yossi Aloni/Flash90

כזכור, החלטת בית המשפט לביצוע הבדיקות הגנטיות הגיע בניגוד להחלטת משרד הבריאות על הפסקת החיפושים אחר ההורים הביולוגים. בחודש שעבר הציגו במשרד הבריאות את התוצאות לשימוע שערכו ובמסגרתו הוחלט לצמצם את כמות טיפולי ההמרה בבית החולים 'אסותא' בראשון לציון. "זה אירוע קשה ומורכב, והיינו רוצים שלא יקרו דברים כאלה לעולם", אמר אש. "יש כאן מורכבות מקצועית ומשפטית של גנטיקה והורות. זה אירוע עם השלכות מערכתיות, ונצטרך להפיק לקחים מערכתיים".

לאחר שהליקויים יתוקנו, יינתן האישור למחלקה לחזור לפעילות

"הייתה יכולה להתקבל החלטה קלה לסגור, אך זה היה פוגע במטופלות" אמר אש בתגובה לביקורות על המשך אישור הטיפולים בבית החולים במקום לסגור את המחלקה. אש אמר כי במשרד עדיין לא יודעים בדיוק איך קרתה התקלה וכי לאחר שהליקויים יתוקנו, יינתן האישור למחלקה לחזור לפעילות מלאה.

בבית החולים מסרו בתגובה כי: "בהמשך להחלטה שקיבלה על עצמה קודם לכן, שלא לקבל מטופלות חדשות, עד לסיום תהליכי הבדיקה במחלקה ועד להחלטת משרד הבריאות. כפי שצוין על ידי משרד הבריאות , עיקר השיפורים כבר הוטמעו ביחידה, וכוללים אמצעים ותשתיות משודרגים, ובעתיד פתרונות טכנולוגיים הנוגעים לתהליכי זיהוי ובטיחות המטופלות, במטרה להוביל את הסטנדרטים גבוהים ביותר בטיפולי ה- IVF בישראל ובעולם. באסותא מדגישים שקיים קשר רציף ושיח מקצועי ורגיש מול המטופלות שטופלו בסמיכות ליולדת, וכולן מקבלות מענה, והמשך טיפול וליווי על פי בקשתן".