בניגוד לעמדת משרד הבריאות:אושרו בדיקות גנטיות להורים פוטנציאליים

בית המשפט הורה להמשיך את הבדיקות הגנטיות של ששת הזוגות אשר מעורבים בפרשיית מחדל העוברים בבית החולים אסותא. ההחלטה עומדת בניגוד לקביעת משרד הבריאות כי יש להפסיק את הבדיקות

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/12/22 11:31 יג בכסלו התשפג

בניגוד לעמדת משרד הבריאות:אושרו בדיקות גנטיות להורים פוטנציאליים
בית חולים אסותא בראשון לציון, צילום: Yossi Aloni/Flash90

המחדל באסותא: בית המשפט לענייני משפחה בראשון לציון קבע הבוקר (ד'), כי יש להמשיך בבדיקות של שש המטופלות במחלקת הפוריות של אסותא, בכדי למצוא האם קיים קשר גנטי ביניהם לתינוקת סופיה, שנולדה להוריה הלא ביולוגיים לפני מספר שבועות. קביעה זו של בית המשפט עומדת בניגוד לעמדת משרד הבריאות, אשר הודיעו על הפסקת הבדיקות היזומות למציאת האם הביולוגית של התינוקת. 

היריון

היריון צילום: shutterstock

השופטת חני שירה מתחה ביקורת על ההורים של תינוקת המריבה, שביקשו למנוע את בדיקות הפוריות. "המשיבים שבים ומלינים על הסבל הנגרם להם מההליכים המשפטיים נגדם שאינם מאפשרים להם לגדל את הקטינה ולטפל בה, במצבה, בשלוות נפש. אלא שהמצב העובדתי אליו נקלעו הם וזוגות אחרים, הוא מצב נורא אך נתון. סירובם להימנע מבירור מיידי וודאי שישחרר אותם ואת כל הזוגות המעורבים מהמתח בו הם מצויים מייצר סבל נוסף ומתמשך". 

כזכור, לפני שבועיים משרד הבריאות פרסם את החלטות השימוע, ואת החלטות המשרד בנוגע למחדל ההפריה שהתקיים במרכז הרפואי. פרופסור נחמן אש הודיע על ההחלטה להוריד את כמות טיפולי ההפריה ב-50%. "יש כאן מורכבות מקצועית ומשפטית של גנטיקה והורות. זה אירוע עם השלכות מערכתיות, ונצטרך להפיק לקחים מערכתיים".