צפו חושש מהחוקים החדשים: הח"כ הערבי ציטט מהגמרא בנסיון לשכנע

חבר הכנסת מרע"מ, יאסר חוג'יראת, שציטט במהלך הועדה משפט מתוך מסכת חגיגה האומר כי כל אדם צריך קודם כל להקשיב מקבל החלטות: "אנשי המקצוע היו נגד כל החוקים שרוצים לחוקק עכשיו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/12/22 13:21 כא בכסלו התשפג

חושש מהחוקים החדשים: הח"כ הערבי ציטט מהגמרא בנסיון לשכנע
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

במהלך הועדה המיוחדת בכנסת שדנה בחוק העברת הסמכויות לשר במשרד הביטחון, הפתיע חבר הכנסת הטרי מרע"מ, יאסר חוג'יראת לאחר שציטט קטע מתוך מסכת חגיגה האומר כי כל אדם צריך קודם כל להקשיב ואז לקבל את ההחלטה. "בתלמוד בבלי, עשה אזניך כאפרכסת וקנה לך לב מבין לשמוע את דברי מטמאים ואת דברי מטהרים את דברי אוסרין ואת דברי מתירין את דברי פוסלין ואת דברי מכשירין", ציטט חוג'יראת.

"הפחד שלי הוא שזה יביא להתנגשות גם בתוך החברה הישראלית"

עוד הוסיף ואמר כי "ברוב המקרים, אנשי המקצוע היו נגד כל החוקים שרוצים לחוקק עכשיו כמו הוספת עוד שר למשרד הביטחון. ומה שאני רואה בכל השינויים האלה, זה לתת סמוכיות יתר לשרים, גם לשר הביטחון פנים המיועד וגם להכניס עוד שר בתוך משרד הביטחון שהם בעצo מהימין הקציוני".

יאסר חוג'יראת. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בסיום דבריו, אמר חוג'יראת כי "בתור ערבי, שמייצג את 20% מהאוכלוסיה יש לנו חשש מכל השינויים האלו, והחיפזון בהם, שהם רוצים לקבל יותר כוח. הפחד שלי הוא שזה יביא להתנגשות גם בתוך החברה הישראלית בפנים וגם בחוץ".

הצעת חוק ראשונה מבין ארבע של הקואליציה עברה בקריאה ראשונה

בתוך כך, מליאת הכנסת אישרה הבוקר בקריאה ראשונה את הצעת חוק "מספר חברי הכנסת הנדרש להתפלגות סיעה" של יואב קיש וחנוך מלביצקי מהליכוד. 62 חברי כנסת תמכו בהצעה לעומת 53 שהתנגדו, והיא תוחזר לוועדת הכספים.

לפי ההצעה תבוטל האפשרות של ארבעה חברי כנסת להתפלג מסיעתם. בדברי ההסבר להצעה נכתב: "תיקון מס' 49 מקל על חברי כנסת מסיעות גדולות להתפלג מסיעתם, דבר העלול להביא לפגיעה בלכידות הסיעתית. יציבות סיעתית יש בה כדי לתרום לשיקוף מדויק יותר של תוצאות הבחירות וכך לחזק את אמון הציבור בנבחריו. לפיכך, מוצע להחזיר את המצב המשפטי לזה שקדם לתיקון, שלפיו רק קבוצה של שני חברי הכנסת לפחות שהם שליש ממספר חברי הסיעה לפחות יהיו רשאים להתפלג מסיעתם".