הסדקים באופוזיציה החדשה: "את יכולה לקבל ביקורת עניינית"

רם שפע מהעבודה ביקר את התנהלות האופוזיציה הנכנסת, וזכה לתגובה מחברת יש עתיד, מירב בן ארי: "מה יש לכם שם במפלגת העבודה?". שפע לא נותר חייב: "התפקיד שלכם הוא ללכד את האופוזיציה" | מרב מיכאלי בשיחות סגורות: "הציבור מצפה לראות אופוזיציה לוחמת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/12/22 12:20 כא בכסלו התשפג

הסדקים באופוזיציה החדשה: "את יכולה לקבל ביקורת עניינית"
מירב בן ארי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר עוצמה יהודית והמיועד לשר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר ומפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, הגיעו אתמול לדיון על התיקון לחוק פקודת המשטרה. לדיון הגיעו חברי אופוזיציה רבים כדי להתנגד לסמכויות שעתיד לקבל בן גביר במשטרה ובמקום התפתח דיון סוער, שגלש גם למחוזות הטוויטר. 

"תתאפסו, הכנסת היא חוד החנית של המאבק"

יו"ר סיעת העבודה, חבר הכנסת רם שפע, שמתרגל שוב למקומו באופוזיציה, תקף אתמול את התנהלות האופוזיציה הנכנסת: "המהלכים משני המשטר שאנו עדים להם בימים האחרונים מטורפים, וקשה להאמין שמתרחשים לנגד עיננו. אז איך יכול להיות שהאופוזיציה החליטה לוותר מראש על קרבות ההתשה, שהם חלק בלתי נפרד מתפקידה, ובעיקר, מסר ציבורי קריטי שחייבים להיאבק עד הסוף בכל זירה. תתאפסו, הכנסת היא חוד החנית של המאבק", הזכיר לחבריו.

רם שפע

רם שפע | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חברת הכנסת מיש עתיד, מירב בן ארי, השיבה לשפע, ותהתה: "מה יש לכם שם במפלגת העבודה? התקשרת לחברי הכנסת שלך לפני שכתבת את הציוץ המנותק הזה?". לדבריה, "אנו פועלים יחד בוועדות, נלחמים, מוצאים החוצה, חוזרים, עובדים עם הצוותים המשפטיים של הוועדות. ולא, אין פילבסטר לחברי כנסת, בטח לא בטרומית. כולנו נלחמו היום בוועדות מתחילתן ועד סופן. מחר נמשיך במליאה, מוזמן לצפות".

הבוקר, שפע לא נותר חייב, והגיב לדבריה של בן ארי בביקורת על יש עתיד, הסיעה הגדולה באופוזיציה החדשה: "מירב, מת עלייך וכולנו שותפים לדרך, אבל את יכולה רגע לעצור ולקבל ביקורת עניינית. אני עוקב ומדבר עם חברים במשכן, יודע שרובכם עובדים קשה בוועדות, אבל זה ממש לא נגמר בוועדות. התפקיד הספציפי שלכם הוא ללכד את האופוזיציה בכל זירה, גם כשזה אומר מאבקים ארוכים בלילות. הציבור מצפה לזה".

מרב מיכאלי: "הציבור מצפה לראות אופוזיציה לוחמת"

שרת התחבורה היוצאת מרב מיכאלי אומרת בשיחות סגורות כי הפיליבסטרים הם כלי אופוזיציוני יעיל מאוד כמו שהוכח בשנה וחצי האחרונות. "במקרה שלנו", כך היא אומרת, "כשהשרים עדיין שלנו, זה כלי שיכול להביא גם לניצחונות בהצבעות ולסיכול ממשי של צעדי הקואליציה". 

"הוויתור על הכלי הזה לטובת הסכמות על דחיית ההצבעות ביממה וההצגה כאילו מדובר באיזה 'ניצחון' הוא שערוריה, בטח מול קואליציה דורסנית שבאה לרסק את אבני היסוד של הדמוקרטיה הישראלית". לדבריה, "הציבור מצפה לראות אופוזיציה לוחמת – לא אופוזיציה מפונקת".