מיכל שיר צעקה: ״תוריד את הכיפה״ - כך הגיב מתן כהנא

חבר הכנסת מהמחנה הממלכתי השיב לדבריה של חברתו למפלגה ואמר כי אין שום קשר בין כיפה לרמת צדיקותו של האדם: "פגשתי המון חילונים צדיקים וגם חובשי כיפות שרחוקים מצדיקות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/12/22 20:05 כ בכסלו התשפג

מיכל שיר צעקה: ״תוריד את הכיפה״ - כך הגיב מתן כהנא
צילום: Avshalom Sassoni‎‏/Flash90

במהלך הוועדה המיוחדת שדנה היום (ד') בחוק דרעי, חברת הכנסת מטעם יש עתיד, מיכל שיר, צעקה על עורך הדין זיו מאור בוועדה לאחר שטען כי "הציבור הישראלי בחר באופן פרסונלי בדרעי לתפקיד שר וההתנגדות אליו היא התנגדות פרסונלית". "תוריד את הכיפה כשאתה אומר את הדברים האלו", צעקה שיר לעבר עורך הדין מאור. 

ח"כ מיכל שיר

ח"כ מיכל שיר צילום: דוברות הכנסת

בעקבות כך, חבר הכנסת מהמחנה הממלכתי, מתן כהנא, ביקש למחות על הדברים של מיכל שיר. ״ניסיון החיים שלי מראה לצערי שאין שום קשר בין כיפה לצדיקות, פגשתי המון חילונים צדיקים וגם חובשי כיפות שרחוקים מצדיקות״, אמר כהנא.

המשטרה ביקשה למחוק: בר-לב חשף מידע רגיש וסודי בשידור חי ועורר סערה

במקביל יו"ר עוצמה יהודית והמיועד לשר לביטחון לאומי, חבר הכנסת איתמר בן גביר, הגיע הבוקר לדיון על התיקון לחוק פקודת המשטרה. לדיון הגיע מפכ"ל המשטרה, חברי אופוזיציה רבים הגיעו לדיון כדי להתנגד לסמכויות שיקבל בן גביר במשטרה ובמקום התפתח דיון סוער. 

צילום: Sindel/Flash90

במסגרת הדיון על הצעת החוק לתיקון פקודת המשטרה, שר לביטחון פנים היוצא, עמר בר לב  קריא  מסמכים סודיים שהיועמ"ש גיבה אותו וחשף התנהלות ספציפית של השב"כ מהר הבית, כדי לאשר את טענתו. לאחר שבר לב חשף את המידע, המפכ"ל ביקש למחוק את הקטע.

בתגובה לחשיפת המידע, אמר בן גביר כי "פלטת חומר סודי בוועדה, המפכ"ל רצה לקבור את עצמו. אסור לחשוף סודות מדינה בשביל סיבוב פוליטי, תראה את המפכ"ל". במשטרה פנו לערוץ הכנסת וביקשו למחוק מכל הרשתות את הקטעים בוועדה שבהם השר ‎עמר בר לב חשף חומר חסוי מדיון שהתקיים לפני כשנה וחצי במשטרה, כך על פי פרסום של הכתב הפוליטי של גלי צה"ל, שחר גליק.