מספר המתפטרים גדל, הגיוס נכשל: המצוקה במשטרה נחשפת

על רקע הוויכוחים שבין מפכ"ל המשטרה לפוליטיקאים, משבר כוח האדם במשטרה מחריף. מספר המתפטרים השנה עומד על 2,000 שוטרים. ראש לשכת הגיוס מסביר: "כדי לגייס שוטרים טובים - צריך להציע להם גם שכר הגון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/12/22 08:07 כא בכסלו התשפג

מספר המתפטרים גדל, הגיוס נכשל: המצוקה במשטרה נחשפת
צילום: דוברות המשטרה

משבר כוח האדם במשטרה מחריף: 2,000 שוטרים עזבו השנה את עבודתם, עלייה של 66% מאשתקד. על רקע הוויכוחים שבין המפכ"ל לפוליטיקאים, משבר כוח האדם במשטרה הולך וגדל. על פי פרסום של "ישראל היום", מספר המתפטרים השנה עומד על 2,000 שוטרים, לעומת שנת 2021, בה מספר המתפטרים עמד על 1,200 שוטרים. 

משטרת ישראל מתמודדת השנה עם מורכבות בנוגע לגיוס כוח אדם. בשנים עברו המשטרה עמדה ביעד של גיוס 2,000 עד 12,500 אלף שוטרים. על אף שהמשטרה נתבקשה לגייס השנה בין 2,600 ל-2,800 שוטרים, השנה התגייסו 2,000 שוטרים בלבד.

נצ"מ מאיר מינקר: "הפשיעה התפתחה, אבל המשטרה לא"

ראש לשכת הגיוס של המשטרה, נצ"מ מאיר מינקר מסביר: "הציבור מצפה לראות שוטרים ברחובות, ולתגובה מהירה לכל קריאה. אין כיום את מספר השוטרים הרצוי לבצע את זה. המציאות כיום היא שיש תקציב לגיוס, אבל קשה לגייס. בפועל המשטרה לא גדלה, אבל המשימות גדלו. הצרכים גדלו, המדינה גדלה והפשיעה התפתחה, אבל המשטרה לא".

בנוסף הביע נצ"מ מאיר מינקר את תקוותיו מהממשלה החדשה: "בשונה משאר המעסיקים, אנחנו מציעים להם עניין, שליחות, אכפתיות ויציבות. הציפייה היא שהממשלה הקרובה תיתן לזה מענה. כדי לגייס שוטרים טובים - צריך להציע להם גם שכר הגון". לדבריו הדבר העיקרי המוביל לעזיבת השוטרים הוא השכר הנמוך. "שכר של 9,000 ש"ח לשוטר מתחיל אינו מותאם למאמץ שנדרש ממנו בשנים הראשונות".