"המצביעים של בן גביר לא הצביעו כדי שיתנו לו את הסמכויות האלה"

חבר הכנסת מיש עתיד טוען כי חוק בן גביר הוא סכנה לדמוקרטיה הישראלית: פוליטיזציה של גופי ביטחון היא שלב ראשון לדיקטטורה, המשטרה חייבת חופש פעולה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/12/22 16:47 כ בכסלו התשפג

"המצביעים של בן גביר לא הצביעו כדי שיתנו לו את הסמכויות האלה"
צילום: עמיאל ירחי

יו"ר עוצמה יהודית והמיועד לשר לביטחון לאומי, חבר הכנסת איתמר בן גביר, הגיע הבוקר (ד') לדיון על התיקון לחוק פקודת המשטרה. לדיון הגיע מפכ"ל המשטרה, חברי אופוזיציה רבים הגיעו לדיון כדי להתנגד לסמכויות שיקבל בן גביר במשטרה ובמקום התפתח דיון סוער. בראיון לחדשות כיפה, טען חבר הכנסת מיש עתיד, משה קינלי טור פז כי החוק המדובר הוא סכנה לדמוקרטיה הישראלית והוסיף כי ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו נותן הכל כדי להקים ממשלה בראשותו.

"נתניהו בחולשתו נותן הכל כדי להקים ממשלה בדקה התשעים ותשע"

"זה יום קשה בכנסת כי כרגע, בארבעה חדרים, מתנהלים ארבעה דיונים. בחדר אחד מנסים להכשיר את השרץ של חוק דרעי שיאפשר לעבריין מרושע פעמיים להיות שר. בחדר שני מבקשים לתת לחבר הכנסת ביחיד שהורשע בטרור סמכויות של שר על המשטרה. בחדר השלישי נותנים לחבר הכנסת סמוטריץ' את הסמכות להיות גם להיות שר אוצר וגם שר במשרד הביטחון. ובחדר הרביעי מנסים להגן על נתניהו החלש מכך שלא יוכלו לפצל אותו ארבעה חברי כנסת".

עוד הוסיף ואמר כי "מה שאנחנו רואים כאן זו חקיקה מטורפת, לא הגיונית ולא מידתית שנתניהו שוב בחולשתו נותן הכל כדי להקים ממשלה בדקה התשעים ותשע, אני מקווה שזה לא יצליח, נעשה כל מה שנוכל כדי למנוע את זה, זו תעודת עניות לממשלה שלא קמה".

שבתאי ובן גביר בדיון בכנסת. צילום: Sindel/Flash90

על חוק בן גביר: "רע לדמוקרטיה הישראלית"

חבר הכנסת מיש עתיד התייחס לדיונים בחוק בן גביר. "אנחנו יודעים שפוליטיזציה של גופי ביטחון היא שלב ראשון לדיקטטורה הצבא שמגן עלינו מגופם מבחוץ כפוף לשר הביטחון אבל משטרה חייבת חופש פעולה כדי שלא יבוא פוליטיקאי, היום זה בן גביר ומחר זה משהו אחר, ויכתיב לה איך לחקור את מי לחקור למי מותר להפגין זו סכנה אמתית לדמוקרטיה שלנו".

טור פז טען כי "גם המצביעים של בן גביר, לא הצביעו כדי שיתנו לו את הסמכויות האלה. הם לא מבינים שבסוף זה משהו שמתהפך, גם עליהם. ולכן אנחנו מתנגדים לחוק הזה, הוא רע לדמוקרטיה הישראלית וכן ישראל היא עדיין דמוקרטיה".