חברת התרופות הודיעה: "התקדמות משמעותית בחיסון לסרטן"

חברות MSD ומודרנה הודיעו כי חלה התקדמות משמעותית בחיסון אותו הן מפתחות נגד סרטן העור. למרות האמור הם מודיעות כי הן רק בתחילת הדרך לחיסון המוני

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/12/22 09:58 כ בכסלו התשפג

חברת התרופות הודיעה: "התקדמות משמעותית בחיסון לסרטן"
צילום: shutterstock

בקרוב יהיה חיסון לסרטן העור? חברות תרופות רבות רודפות כבר שנים אחר תרופה למחלת הסרטן, היום (ד') הודיעו בחברות התרופות MSD ומודרנה כי חלה התקדמות משמעותית בחיסון נגד סרטן העור אותו הן מפתחות. החברות הודיעו על תוצאות חיוביות ומעודדות לחיסון נגד סרטן המלנומה. 

החולים הראו סימני נסיגה והגיבו טוב לטיפול

לפי דיווחי החברות, החיסון הפחית את הסיכון למוות או את הישנות המחלה ב-44% בהשוואה לטיפול הסטנדרטי. 157 החולים שקיבלו 9 מנות של החיסון הראו סימני נסיגה והגיבו טוב לטיפול לעומת אלה שלא קיבלו את החיסון. החברות מסרו כי התקבלו תוצאות חיוביות ראשונות לניסוי שבו חולים קיבלו חיסון שתקף ספציפית את חלבוני הגידול - בדומה לחיסון לקורונה.

הפיתוח עדיין בתחילת דרכו

יחד עם זאת, בחברות מסייגים ואומרים כי מדובר עדיין בפיתוח ראשוני ומדובר בניסוי ראשוני ומדובר בקבוצה קטנה של מטופלים. בנוסף, לכל חולה יש חלבוני מלנומה קצת שונים, כך שיצטרכו לייצר לכל מטופל את החיסון באופן ייחודי – דבר שיקשה על ייצור המוני של החיסון.

סרטן מלנומה הוא אחד מסוגי הסרטן הנפוצים ביותר. החיסון החדש פועל בשיטת mRNA, שזכורה מהחיסון לנגיף הקורונה. הטכנולוגיה למעשה מאפשרת לגוף להילחם בחלבונים ספציפיים ולסגל את מערכת החיסון לתקוף את תאי המלנומה.