המפכ"ל לשעבר על חוק בן גביר: "הייתי מתפטר"

במסגרת הדיון הציבורי על חוק בן גביר שעתיד לעבור היום בקריאה שניה בכנסת, המפכ"ל לשעבר אלשיך יוצא נגד השר המיועד וטוען כי הוא "חרד לגורלה של מדינת ישראל" | בן גביר: "לא שכחתנו שאלשיך ריגל אחרי אזרחים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/12/22 08:52 כ בכסלו התשפג

המפכ"ל לשעבר על חוק בן גביר: "הייתי מתפטר"
בן גביר והמפכ"ל שבתאי, צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

המפכ"ל לשעבר אלשיך נגד חוק בן גביר: אמש עבר בקריאה טרומית "חוק בן גביר" אשר עתיד לתת סמכויות נרחבות לשר המיועד שרוצה כלים חזקים על מנת לממש את תפיסת עולמו ואף התנה בהעברת החוק את חברותו בממשלה הבאה. אך בניגוד לבן גביר, רבים אחרים טוענים כי החוק מהווה פוליטיזציה של המשטרה וטוענים כי בן גביר רוצה להחליט עבור משטרת ישראל. אחד המתנגדים לחוק הוא המפכ"ל לשעבר, רוני אלשיך.

רוני אלשיך טוען: "הייתי מתפטר"

בראיון לידיעות אחרונות, אומר אלשיך על חקיקת החוק: "לא הייתי מסכים להיות מפכ"ל של גורם פוליטי. אני יודע מה נוסח בחוק והסכנה מאוד פשוטה. אני יכול להבטיח שהתוצאה לביטחון האישי תהיה הפוכה". אלשיך לא עוצר כאן וטוען בריאיון כי היה מתפטר אם היה נמצא עכשיו בנעליו של קובי שבתאי: "לו הדבר הזה מתממש, אני מתפטר".

רוני אלשיך

רוני אלשיך, מתנגד לחוק |  צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"הכיוון שבן גביר מוביל אליו הוא סכנה אדירה לביטחון האישי במדינת ישראל" מוסיף אלשיך ומספר על שיחה שערך עם בן גביר לאחר סיום תפקידו: "החלפתי איתו אולי משפט אחד. כשסיימתי את התפקיד הוא אמר לי: 'הייתה לך הזדמנות לעשות קדנציה מופלאה ופספסת אותה'. הוא התכוון שלא הייתי מפכ"ל ששימש את האידיאולוגיה שלו".

קובי שבתאי מעיד בפני הוועדה

קובי שבתאי , יגיע היום לכנסת |  צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אלשיך מתריע מפני מגמה הפוכה למה שבן גביר מכוון אליו ואומר: "האזרח הערבי בבית רק צריך להקשיב לקולות הפוליטיקאים שלו, שלנו. השאלה היא מה הוא מבין? אם באת לעזור לו – אז אתה מצפה שהוא ייתן עדות, שלא יפרק את המצלמה אחרי רצח, שלא ינקה את הזירה. שישתף פעולה. כי בסוף אם הזירה שטופה והתרמילים נאספו והמצלמה פורקה אז המשטרה פחות אפקטיבית".

היום יגיע שבתאי המפכ"ל לדיון על החוק בכנסת

יו"ר עוצמה יהודית הגיב על דבריו של אלשיך: "חבל שלא העבירו את תיקון החוק לפקודת המשטרה בתקופתו של המפכ"ל לשעבר, הוא היה מתפטר והיינו חוסכים את הנזק האדיר שגרם למשטרה בתפקידו. לא שכחתנו שאלשיך ריגל אחרי אזרחים, עסק בתפירת תיקים, היה מפכ"ל כושל, ובדבר הכי חשוב הוא לא טיפל, בביטחון ברחובות".

ח"כ בן גביר הוסיף: "נבחר ציבור הוא לא שם גנאי, אבל אלשיך שנכשל בתפקידו כמפכ"ל, המציא את חקירות נתניהו והפך למדליף הסדרתי מחקירות המשטרה, הכניס את כל המדינה לטרללת של 5 מערכות בחירות, ופגע בזכויות אדם, הוא האחרון שיכול לדבר על המשטרה"

בתוך כך, היום ייערך דיון בכנסת לאחר שהחוק עבר בקריאה טרומית אמש ולפני שיעבור בקריאה שניה המתוכננת להיערך היום. לדיון בוועדה צפוי להגיע היום גם המפכ"ל קובי שבתאי שם הוא צפוי לשטוח את דעותיו בנוגע לחוק המדובר.