אין יותר קרוב: המתנה שהביא המפכ"ל לבת של בן גביר

על רקע כניסתו הקרבה של בן גביר למשרד לביטחון לאומי, הגיע המפכ"ל לחגיגות בת המצווה של ביתו של בן גביר והביא לה מתנה. מוקדם יותר דחתה היועמ"שית את דרישתו של בן גביר לעצירת המינויים במשטרה

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/12/22 20:51 יד בכסלו התשפג

אין יותר קרוב: המתנה שהביא המפכ"ל לבת של בן גביר
בן גביר והמפכ"ל, צילום: ללא

חוגגים יחד: היחסים בין איתמר בן גביר ומפכ"ל המשטרה ידעו עם השנים עליות ומורדות, אך מאז נקבע כי בן גביר יהיה השר המופקד על המשטרה נראה כי הקשר בין השניים התחמם. היום (ה') חגגה ביתו של בן גביר בת מצווה ובין המוזמנים היה המפכ"ל שישב צמוד לבן גביר ואף הביא מתנה לכלת השמחה.

צפו במפכ"ל מעניק את המתנה לכלת השמחה:

"חשבתי מה להביא לילדה כמוך, התייעצתי עם הרב נסימי שהוא היועץ שלי לעניינים האלו". אמר המפכ"ל לביתו של בן גביר והוסיף: "יש פה שני ספרים, אחד מהם זה ספר תהילים". ביתו הנרגשת של בן גביר הגיבה למפכ"ל והודתה לט על המתנה.

הדרישה של בן גביר מהיועמ"שית

ברקע הפרסומים השונים הקשורים ליחסיו עם מפכ"ל משטרת ישראל קובי שבתאי, פנה אתמול (ד') יו"ר עוצמה יהודית והשר לביטחון לאומי המיועד, איתמר בן גביר, ליועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, במכתב דחוף ודרש להורות על עוצר כלל המינויים במשטרה. היום התייחסה היועמ"שית לפנייתו של יו"ר עוצמה יהודית ואמרה כי לא פוסלת את המינויים למרות שיש "קושי משמעותי.

גלי בהרב מיארה

גלי בהרב מיארה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"אכן כפי שנקבע בפסיקת בית המשפט העליון ולפי הנחיית היועצת, יש מקום לריסון. היועצת סבורה כי המינויים שנערכו נכנסו כבר לתוקף והם בבחינת מעשה עשוי וההתערבות המשפטית בהם מוגבלת, אולם יחד עם זאת קובעת היועצת באשר למינוי המרכזי, מפקד מרחב מג"ב איו"ש כי מדובר במינוי רגיש וכי המינוי בוצע ב-6/12/22 קרוב לכינון המועד לממשלה החדשה. מדובר בקושי משמעותי היה מקום לערוך לגביו בחינה משפטית ומעמיקה ולהביאו בפני היוע"ש טרם ההחלטה בו", כתבה ביהרב מיארה.