ראש הממשלה הפלשתיני דורש להכניס את ישראל לרשימת המדינות שפוגעות בילדים

בעקבות מות בת ה-16 בג'נין, פנה מוחמד אשתייה לתת-מזכ"ל האו"ם ודרש כי ישראל תוכנס לרשימה השחורה של מדינות הפוגעות בילדים | יאיר לפיד: "התחקיר שפורסם ראשוני בלבד. כוחות הביטחון ממשיכים לתחקר לבירור נסיבות האירוע"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 12/12/22 20:11 יח בכסלו התשפג

ראש הממשלה הפלשתיני דורש להכניס את ישראל לרשימת המדינות שפוגעות בילדים
אשתייה, צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

נערה פלשתינית נהרגה הלילה לאחר ששהתה באחד הגגות מהם נורתה אש לעבר כוחות הביטחון. מצה"ל נמסר הערב (ב') כי התחקיר הראשוני הסתיים וממנו עולה שהנערה נהרגה בשוגג מאש כוחותינו. ראש הממשלה הפלשתיני מחמוד אשתייה פנה היום לתת-מזכ"ל האו"ם וירג'יניה גמבה שמבקרת בישראל, ודרש כי ישראל תוכנס לרשימה השחורה של מדינות שפוגעות בילדים.

"הרג הילדה ג'אנה הוא פשע שמתווסף לפשעים הנוראיים של הרג ילדים שחיילי הכיבוש ממשיכים לבצע", טען אשתייה. גמבה תפגוש במהלך ביקורה משפחות של ילדים פלשתינים שנהרגו ביהודה ושומרון, ומנגד, תיפגש גם עם גורמים ישראליים כמו משרד החוץ, צה"ל ומשטרת ישראל.

לפיד: "התחקיר שפורסם ראשוני בלבד"

ראש הממשלה יאיר לפיד הביע הערב צער על מותה של הנערה במהלך פעילות "שובר גלים", ושלח את תנחומיו למשפחתה. לפיד הדגיש כי "התחקיר שפורסם ראשוני בלבד, כוחות הביטחון ממשיכים לתחקר לבירור נסיבות האירוע". 

ראש הממשלה לפיד ציין עוד כי "מדינת ישראל תמשיך לפעול לסיכול טרור וללכידת מחבלים בכל מקום שיידרש, זאת תוך שהוא סומך על לוחמי צה"ל וכוחות הביטחון שבעת פעילותם, גם המורכבת ביותר, הם עושים וימשיכו לעשות את המירב על מנת למנוע פגיעה בבלתי מעורבים".

הנערה שנהרגה:

משרד הבריאות  הפלשתיני דיווח אמש סמוך לשעה 01:00 בלילה כי ג'אנה מג'די עיסאם זכארנה נהרגה לאחר ש"נורתה בראשה על ידי חיילי הכיבוש".

בתום התחקור ראשוני שנערך על ידי צה"ל, נמצא שאכן קיימת סבירות גבוהה שהנערה שנהרגה נפגעה מירי הלוחמים, בשוגג. הירי של מסתערבי מג"ב בוצע לעבר חמושים על גג, באזור ממנו בוצע ירי על הכוח. כפי הנראה, הנערה שנהרגה היתה על גג אחד הבתים בקרבת החמושים.  

דובר צה"ל: "הטענה כי כוחות הביטחון ירו לעבר בלתי מעורבים באופן מכוון הינה מופרכת וחסרת בסיס.  כוחות הביטחון ימשיכו לתחקר ולפעול לבירור נסיבות האירוע. צה״ל ומפקדיו מצרים על כל פגיעה בבלתי מעורבים, גם כאלו המצויים בסביבת קרב ובחילופי האש בקרבת המחבלים החמושים. כוחות הביטחון ימשיכו לפעול לסיכול טרור בכל מקום שיידרש תוך מאמץ להימנע מפגיעה בבלתי מעורבים".

ההלוויה בג'נין: