תחקיר ראשוני של צה"ל: בת ה-16 שהתה בקרבת מחבלים וצלף ירה בה בשוגג

בתום תחקור ראשוני של צה"ל, נמצא שאכן קיימת סבירות גבוהה שהנערה בת ה-16 שנהרגה הלילה בג'נין, נפגעה מירי בשוגג שבוצע לעבר חמושים על גג באזור ממנו בוצע ירי על הכוח | משרד הבריאות הפלשתיני: "נורתה בראשה על ידי חיילי הכיבוש"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 12/12/22 17:15 יח בכסלו התשפג

תחקיר ראשוני של צה"ל: בת ה-16 שהתה בקרבת מחבלים וצלף ירה בה בשוגג
ארכיון, צילום: דובר צה"ל

במסגרת מבצע "שובר גלים" פעלו הלילה כוחות הביטחון בג'נין. במהלך הפעילות, מחבלים השליכו מטענים וירו ירי מסיבי לעבר הלוחמים, בין השאר מגגות בניינים. באותה פעילות נהרגה נערה בת 16 ששהתה באחד הגגות מהם נורתה אש. משרד הבריאות הפלשתיני דיווח מיד כי ג'אנה מג'די עיסאם זכארנה, בת 16, נהרגה לאחר ש"נורתה בראשה על ידי חיילי הכיבוש". התחקיר הראשוני הסתיים, והערב (ב') נמסר מצה"ל כי הנערה נהרגה ככל הנראה מאש של מג"ב. 

הנערה שנהרגה:



בתום התחקור ראשוני שנערך על ידי צה"ל, נמצא שאכן קיימת סבירות גבוהה שהנערה שנהרגה נפגעה מירי הלוחמים, בשוגג. הירי של מסתערבי מג"ב בוצע לעבר חמושים על גג, באזור ממנו בוצע ירי על הכוח. כפי הנראה, הנערה שנהרגה היתה על גג אחד הבתים בקרבת החמושים.  

דובר צה"ל: "הטענה כי כוחות הביטחון ירו לעבר בלתי מעורבים באופן מכוון הינה מופרכת וחסרת בסיס.  כוחות הביטחון ימשיכו לתחקר ולפעול לבירור נסיבות האירוע. צה״ל ומפקדיו מצרים על כל פגיעה בבלתי מעורבים, גם כאלו המצויים בסביבת קרב ובחילופי האש בקרבת המחבלים החמושים. כוחות הביטחון ימשיכו לפעול לסיכול טרור בכל מקום שיידרש תוך מאמץ להימנע מפגיעה בבלתי מעורבים".

ההלוויה בג'נין:

שובר גלים: 18 מבוקשים נעצרו ברחבי יהודה ושומרון

כוחות צה"ל, שב"כ ומג"ב עצרו הלילה 18 מבוקשים באוגדת יהודה ושומרון, בין היתר בכפרים נעלין, קרוואת בני חסן, עבידיה, חרמלה, סאלם ורמאדי. לא היו נפגעים לכוחותינו. המבוקשים שנעצרו הועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון.

הכוחות פעלו בכפרים בית ליקיא, ענתא, כפר עקב ובמחנה הפליטים קלנדיה שבמרחב החטיבה המרחבית בנימין, ועצרו תשעה מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור. במהלך פעילות הכוחות בכפר עקב, איתרו הלוחמים אמצעי לחימה. כמו כן, מספר חשודים יידו אבנים לעבר הכוחות ונשמעו קולות ירי במרחב, הלוחמים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות.

מצורפת תמונת אמצעי הלחימה והציוד הצבאי שאותרו |

אמצעי הלחימה והציוד הצבאי שאותרו | צילום: דובר צה"ל

בג׳נין שבמרחב החטיבה המרחבית מנשה, כוחות הביטחון עצרו שלושה מבוקשים. הלוחמים עצרו גם ארבעה מבוקשים בכפרים דהרייה, בית עווא וביטא שבמרחב החטיבה המרחבית יהודה. במהלך הפעילות, איתרו הכוחות והחרימו אמצעי לחימה וציוד צבאי. כמו כן, הכוחות פעלו בכפר יעבד שבמרחב החטיבה המרחבית מנשה למעצר מבוקש. במהלך הפעילות נשמעו קולות ירי במרחב. הלוחמים פעלו גם בכפר בית סאחור שבמרחב החטיבה המרחבית עציון ועצרו מבוקש נוסף.