12 שנים חלפו מהאסון הכבד בכרמל: "האש הגדולה בערה וכילתה חיים"

אסון הכרמל גבה את חייהם של 44 בני אדם, ואירע בחנוכה 2010. טקס לחללים התקיים היום באנדרטת ההנצחה בכרמל בהשתתפות המשפחות השכולות | השר בר-לב: "נפלו חלל כאשר באומץ ובנחישות חתרו להציל חיים וטבע"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/12/22 17:54 יח בכסלו התשפג

12 שנים חלפו מהאסון הכבד בכרמל: "האש הגדולה בערה וכילתה חיים"
צילום: דוברות הבט"פ

טקס הזיכרון ה-12 לחללי אסון הכרמל בו נספו 44 בני אדם התקיים היום (ב') באנדרטת ההנצחה בכרמל בהשתתפות המשפחות השכולות. במהלך הטקס הוקרן שיח אחים שכולים שבמסגרתו ניהלו שיח משותף גילה רביב, אחות של של מישר ענבל אמויאל ז״ל, יניב מלינה, אחיו של סגן ניצב איציק מלינה ז״ל, רס״ר רון חייט, אח של רב סמל דני חייט ז״ל ורס״ל עלאא אבו ריש אחיו של מישר וסים אבו ריש ז״ל. 

צילום: דוברות הבט"פ

אסון הכרמל התרחש בא' חנוכה ה'תשע"א והוא גבה את חייהם של 44 בני אדם, מהם 37 צוערים ומפקדים בקורס קצינים של שירות בתי הסוהר, שלושה קציני משטרה, שני לוחמי אש, נער מתנדב במערך הכיבוי וההצלה ונהג האוטובוס שבו נסעו הצוערים.

הטקס התקיים במעמד השר לביטחון הפנים עמר בר לב, נציבת שירות בתי הסוהר רב גונדר קטי פרי, מפכ״ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי, נציב כבאות והצלה רב טפסר אייל כספי. את אבוקת הזיכרון הדליק מיכה פרץ אחיו של מישר רונן פרץ ז"ל, מלווה על ידי קצין הנפגעים של יחידת נחשון כלאי אביחי זעפרני. את דבר המשפחות השכולות נשאה נופר בוקר, ביתו של תת ניצב ליאור בוקר ז"ל. יואב ישראלי, בנו של מישר רמי ישראלי ז"ל אמר קדיש. 

הטקס לזכר נספי אסון הכרמל |

הטקס לזכר נספי אסון הכרמל | צילום: דוברות הבט"פ

"44 מטובי בנינו ובנותינו"

השר לביטחון הפנים היוצא, עמר בר-לב, אמר: "כאן, במקום הזה, לפני 12 שנים, האש הגדולה בערה וכילתה חיים. 44 מטובי בנינו ובנותינו, לובשי מדים מגופי ביטחון הפנים, אזרחים ומתנדבים - שליחי ציבור מעולים וצנועים שבחרו להקדיש את חייהם למען ביטחונה וחוסנה של מדינת ישראל, נפלו חלל כאשר באומץ ובנחישות חתרו להציל חיים וטבע".

"מייסרת העובדה שרק לאחר אסון כל כך כבד, מדינת ישראל נדרשה והשכילה להבין את עומק השבר במערכי הכבאות וההצלה שלה. אך עתה, אני עומד כאן לפניכם וקובע שהמציאות כיום שונה בתכלית, וכמובן לטובה ומדינת ישראל ערוכה טוב בהרבה להתמודדות עם שריפות ואסונות טבע".