ראיון מפקד היכ"ל על החיפושים אחר מוישי קליינרמן: "נדע בימים הקרובים"

במשטרה הודיעו על חידוש החיפושים אחר הנער מוישי קליינרמן, שנעדר מביתו 262 יום. בשיחה עם מפקד יחידת הכלבנים המובילה את החיפושים, דיברנו על הקשיים, על הטכנולוגיות שפיתחו ועל החשש מהגרוע מכל: "מוכנים לכל תרחיש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/12/22 16:49 יח בכסלו התשפג

מפקד היכ"ל על החיפושים אחר מוישי קליינרמן: "נדע בימים הקרובים"
יום חיפושים גורלי, צילום: דוברות יכ"ל

262 ימים להיעלמו של הנער מוישי קלינרמן: לאחר שהמשטרה הודיעה על התפתחות בחקירת ההיעלמות, הבוקר (ב') הגיעו הכוחות חזרה לשטח בתקווה למצוא קצה חוט. מי שלא עזבה את השטח מאז ההיעלמות היא יחידת יכ"ל, יחידת הכלבנים לישראל שממשיכה כל העת בפעילות חיפוש בסביבת הר מירון, בראיון לחדשות כיפה מספר מפקד היחידה מייק בן יעקב על הטכנולוגיה הייחודית שפיתחה היחידה ועל התקווה למצוא את הנער בחיים.

צפו בתיעוד מהחיפושים אחר משה קליינרמן:

"התחלנו את החיפושים שמונה ימים אחרי שהוא נעדר" הוא אומר ומסביר על ההתפתחות בחקירה: "התבקשנו היום להגיע, היה מידע מאוד ממוקד. אנחנו עוברים על כל תאי השטח ומזכים אותם. מצאנו כמה ממצאים בשטח שהועברו לבדיקה, אנחנו מקווים שנגיע אליו בחיים אבל מוכנים לכל תרחיש". 

יום החיפושים הגורלי

יום החיפושים הגורלי צילום: דובורת יכ"ל

"אנחנו עובדים עם כלבי גישוש וכלבי גופות"

בן יעקב מסביר על הקשיים בחיפוש כל כך אינטנסיבי שכולל תיאום בין הגופים השונים ושינוע של ציוד רב מהבסיס המרכזי של היחידה: " הבסיס הראשי שלנו הוא בכפר תפוח, בכל פעם אנחנו צריכים לשנע את הכלבים והציוד, זו לוגיסטיקה לא פשוטה" הוא אומר. "אנחנו עובדים עם כלבי גישוש וכלבי גופות, זה מצריך היערכות ודאגה גם לכלבים, הם צריכים אוכל וצל". 

על החיפושים עצמם הוא אומר: "הסבך שם מאוד רציני, אבל החיפושים הם באיזור די ממוקד, יש במקום גלי אבנים וצמחיה, צריך לבדוק אם מישהו ניסה להסתיר משהו". על הכוחות שמפעילה היחידה הוא אומר: "יש לנו סדר גודל של 15 מתנדבים במקום כולל כלבנים ומפעילי רחפנים, אנחנו נשארים בשטח גם אחרי שכולם הולכים".

יום חיפושים גורלי

יום חיפושים גורלי צילום: דוברות יכ"ל

האפליקציה שפותחה במיוחד לחיפושים 

"פיתחנו אפליקציה מיוחדת" אומר בן יעקב, "היא מציגה כל תא שטח שנסרק ומציגה את כל הפרטים הנצרכים, מי סרק, מתי סרק ובאיזה אמצעים, ככה אנחנו מזכים תא שטח אחר תא שטח". על החיפוש שנערך היום הוא מוסיף: "בגלל התקדמות החקירה, אנחנו מתייחסים לזה עוד יותר ברצינות, מצאנו כמה ממצאים אבל נדע יותר בשעות ובימים הקרובים".

יחידת יכ"ל פועלת בכל השנה ובסיס האם שלה יושב בכפר תפוח, מלבד העיסוק העיקרי שלה בחיפוש נעדרים היא פועלת גם עם כוחות הביטחון בפעילות השוטפת. היחידה פועלת גם בפעילויות אזרחיות, כל לדוגמא פעלה היחידה במהלך הלילה האחרון בבת ים כשחיפשו נעדר חולה דמנציה שנמצא בסופו של דבר. 

חפ"ק החיפושים

חפ"ק החיפושים צילום: דוברות יכ"ל