הנאשם בפיגוע הדריסה מכחיש: "אני לא מחבל, הצבעתי ביבי"

הנאשם שביצע את פיגוע הדריסה בבאר שבע טוען בבית המשפט כי לא הייתה לו כוונה לבצע פיגוע: "אני אוהב את המדינה, התנדבתי במד"א שנתיים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/12/22 15:08 יח בכסלו התשפג

הנאשם בפיגוע הדריסה מכחיש: "אני לא מחבל, הצבעתי ביבי"
צילום: Dudu Greenspan/Flash90

פרקליטות מחוז דרום הגישה הבוקר (ב') לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד אמיר אלקרינאוי, בן 39 מרהט בגין מעשה טרור, ניסיון לרצח וחבלה חמורה בנסיבות מחמירות, זאת לאחר שדרס את מ' שהיה לבוש במדי חיל האוויר של צה"ל בבאר שבע. 

במהלך הדיון בית המשפט, אמר הנאשם כי לא הייתה לו כוונה לבצע פיגוע."אני לא מחבל, הצבעתי לביבי, אני אוהב את המדינה, התנדבתי במד"א שנתיים", אמר הנאשם, כך על פי פרסום של כאן חדשות.

המחבל שדרס תלמיד בבאר שבע מואשם במעשה טרור

כאמור, בתום חקירה שנוהלה על ידי שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל, הוגש כתב האישום מתוכו עולה כי יום לפני הפיגוע, התעמת המחבל עם אזרח ישראלי אחר ובסופו עוכבו השניים לתחנת המשטרה ושוחררו בהמשך. לאחר שהמחבל יצא מתחנת המשטרה העלה במשך יומיים פוסטים לרשתות החברתיות בהם העביר את המסר כי "מזהיר כל בדואי שיהיה זהיר ולא להמתין למשטרה שתומכת באזרחים היהודים קח את מה שמגיע לך שיש כבוד החיים זולים".

לאחר שנלקח לתחנת משטרה גמלה בליבו ההחלטה לפגע

"בעקבות המקרה, גמלה בליבו של אלקרנאוי החלטה לבצע מעשה טרור", נכתב כתב האישום. "ולהוציא אל הפועל פיגוע דריסה נגד אזרח ממוצא יהודי ולגרום למותו, וזאת מתוך מניע לאומני ובמטרה לעורר פחד או בהלה בציבור".

 

בהמשך נכתב האישום השתלשלות האירועים: "באותה השעה צעד מ. לכיוון ביה"ס הטכני בו הוא לומד. אז הבחין אלקרנאוי במ. מסיים לחצות את מעבר החצייה, בשלב זה החליט הנאשם לדרוס אותו ולגרום למותו. לאור האמור הסית, אלקרנאוי את רכבו בחדות האיץ את מהירות נסיעתו ועלה עם רכבו על המדרכה עד שפגע בעוצמה רבה במ' לאחר נפילת מ. אל הכביש, המשיך אלקרנאוי בנסיעה תוך שהוא מותיר את מ. שרוע על הכביש כשהוא פצוע ומדמם".