סכסוך שכנים בתל אביב: "מתנגדים לפתיחת גן דתי"

במכרז של עיריית תל אביב לפתיחת גן במגדלי יוקרה בתל אביב זכתה רשת "הנקודה היהודית". תושבי הבניין התרעמו ובעצומה שפרסמו נכתב: "הרוב המוחלט של דיירי הבניין מנהל אורח חיים חילוני"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/12/22 13:46 יח בכסלו התשפג

סכסוך שכנים בתל אביב: "מתנגדים לפתיחת גן דתי"
מגדלי הצעירים, צילום: Miriam Alster/FLASH90

לא רוצים גן דתי: תושבים במגדלי הצעירים בתל אביב בשיתוף עם תושבים ממידטאון ונחלת יצחק מתנגדים להקמת גן ילדים דתי בבניין. בעצומה שפרסמו חלק מהדיירים והגיעה לכמעט 500 חתימות, נכתב כי הם מתנגדים לפתיחת הגן על ידי רשת "הנקודה היהודית" שהיא מזרם חב"ד לדבריהם ואינה מותאמת לרוב דיירי הבניין החילוניים.

בעצומה הם כותבים כך: "בשנים האחרונות אנחנו, תושבי הסביבה, מחפשים פתרונות לגנים עבור ילדינו ומתקשים בכך מאד. ישנם מעט מאד גנים באיזור זה והביקוש עצום" ומוסיפים: "גן ילדים חילוני שמתאים לסביבה בה אנו גרים, יסייע ויקל על הורים רבים שכרגע נאלצים לנסוע ברכבים בעיר לגנים מרוחקים".

העצומה

העצומה צילום: צילום מסך

מתנגדים לפתיחת גן בעל צביון דתי

"לאחרונה הובא לתשומת ליבנו והתאכזבנו לגלות" כותבים חלק מהתושבים, "כי הזוכים במכרז על הפעלת גן הילדים שעתיד להפתח בבניין הם רשת "הנקודה היהודית" אשר שייכת לזרם חב"ד. אנו מבקשים להביע בראש ובראשונה את התנגדותנו לפתיחת גן בעל צביון דתי, שכן הרוב המוחלט של דיירי הבניין מנהל אורח חיים חילוני ואנו מבקשים לגדל את ילדינו באופן כזה". 

בעצומה, מאשימים הכותבים את עיריית תל אביב שלטענותיהם מקשיחה את התנאים לפתיחת גן בבניין וכי במכרז שפרסמה לאף גוף אחר מלבד העמותה, אין יכולת לזכות. בסיום העצומה הם כותבים: "יש לציין כי המפעיל הנ"ל הוא היחידי אשר מסוגל לעמוד בדרישות הנוקשות של העירייה מכוון שהוא מסובסד על ידי גורמים בעלי עניין. הדרישות הללו נקבעו במעמד קבלת היתר לבניין לפני כעשור ומיותר לציין כי הכלכלה והסביבה השתנה בעשור האחרון ויש לעדכן את הדרישות לתקופה הנוכחית".

מגדלי הצעירים

מגדלי הצעירים צילום: Miriam Alster/Flash90

הדיירים שמתנגדים לעצומה: "תפסיקו עם ההסתה על הדת"

לקבוצת הדיירים שפרסמה את העצומה כמה קבוצה אחרת שמתנגדת לטענותיהם. בישראל היום פורסמה הודעה ששלחה אחת הדיירות בבניין בקבוצת הוואטסאפ המשותפת שם כתבה: "ירדתי ללובי בדיוק שהיה דיון בנושא. כל מי שהיה שם הביא טענות מזעזעות על כך שיתחילו פה להניח תפילין בלובי וכדומה. המהות של הסיבות להתנגדות לגן הזה נובעות מהסיבות הכי מגעילות שיש כגון הורדת ערך לנכס ושנאת השונה. גועל נפש. בחייאת, תפסיקו עם ההסתה על הדת ועל השנאה לדתיים".

עיריית תל אביב מסרו לישראל היום תגובה בה כתבו: "במבנה של מנחם בגין 160 יצאה העירייה למכרז איכות, שאליו ניגשו שני מתמודדים שעמדו בתנאי הסף. המתמודד הראשון שנבחר להפעיל את המעון בחר למשוך את זכייתו, ולכן זכה המציע השני - 'הנקודה היהודית'. זהו מפעיל מוכר בעיר, שמנהל בהצלחה מעון במרכז העיר לכלל האוכלוסיות וזוכה לשביעות רצון גבוהה מאוד מצד התושבים. נבהיר כי עיריית תל אביב-יפו אינה פוסלת מפעילים על רקע דת, גזע או לאום".