40 ח"כים לגנץ: "בטל את מעצרם המנהלי של תושבי השומרון"

ארבעים חברי כנסת מכלל סיעות הימין דרשו משר הביטחון לבטל את צו המעצר המנהלי שהוציא כנגד אברהם יאיר ירד ואלחי כרמלי: "שימוש פסול בסמכויותיך, תוך רמיסה וזלזול בהליך השיפוטי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/12/22 07:57 יח בכסלו התשפג

40 ח"כים לגנץ: "בטל את מעצרם המנהלי של תושבי השומרון"
גנץ, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ארבעים חברי כנסת מכלל סיעות הימין פנו היום (ב') במכתב חריג לשר הביטחון היוצא בני גנץ, בו דרשו ממנו להורות במידי על ביטולו של צווי המעצר המנהלי שהוציא כנגד אברהם יאיר ירד ואלחי כרמלי תושבי השומרון.

אברהם יאיר ירד

אברהם יאיר ירד צילום: ללא

במכתב עליו חתומים בין השאר שרי הממשלה המיועדים, יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ, ח"כ איתמר בן גביר, ח"כ אופיר אקוניס, ח"כ מירי רגב וח"כ מיקי זוהר לצד ח"כים נוספים כמו ח"כ משה ארבל, ח"כ עמיחי שיקלי, ח"כ ניר ברקת, ח"כ לימור סון הר-מלך ועוד, תקפו הח"כים את הוצאת הצווים וטענו כי מדובר בעקיפה בוטה של הליך שיפוטי.

שימוש פסול בסמכויות שעומדות לרשותך

במכתב נכתב כי "הצווים הללו הוצאו ללא משפט וללא ראיות, תוך התעלמות מפסק בית המשפט שהורה לשחרר את שני התושבים. זהו שימוש פסול בסמכויות שעומדות לרשותך".

אלחי כרמלי. צילום: ללא

בסיום המכתב ציינו כי "הורה באופן מידי על ביטולם המוחלט של הצווים. יש לציין כי בעבר הורה נפתלי בנט בתקופתו כשר ביטחון על ביטולו של צו מעצר מנהלי שהוציא כנגד נער יהודי, כך  שהדבר אינו מהווה תקדים".

כזכור, אברהם יאיר ירד ואלחי כרמלי נעצרו לפני כחודש בצו מעצר מנהלי שהוציא כנגדם בני גנץ, זאת לאחר שבית המשפט הורה לשחררם. מאז, הספיק מעצרם לייצר מספר סערות ציבוריות כאשר המרכזית שבהם התעוררה בעקבות תנאי כליאתו של אברהם יאיר ירד שהוחזק בתא טחוב בלי שירותים ומקלחת, בעוד שבתא הסמוך והמרווח הוחזק רב המחבלים זכריא זביידי בתנאים משופרים בהרבה.