רשמי: יריב לוין ימונה ליושב ראש הכנסת באופן זמני

סיעת הליכוד אישרה פה אחד את בקשתו של בנימין נתניהו למנות יושב ראש כנסת זמני, ומי שימונה לתפקיד זהו איש אמונו חבר הכנסת יריב לוין שיחיף את מיקי לוי | המליאה שתפתח מחר תאשר את המינוי באופן רשמי

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/12/22 20:02 יז בכסלו התשפג

רשמי: יריב לוין ימונה ליושב ראש הכנסת באופן זמני
יריב לוין, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הקרב על המינויים בליכוד: מחר (ב') בשעה ארבע צפויה להיפתח מליאת הכנסת, ואחרי עיכוב משמעותי גוש הימין ימנה יושב ראש כנסת מטעמו על מנת להתקדם במהירות עם החוקים שצריך להעביר קודם השבעת הממשלה.

לאחר הסאגה שלוותה סביב התפקיד, בינתיים החליט נתניהו למנות יושב ראש כנסת זמני, והערב (א') סיעת הליכוד אישרה פה אחד את בקשתו של נתניהו, יושב ראש הליכוד וראש הממשלה המיועד, למנות יושב ראש כנסת זמני. ראש הממשלה המיועד נתניהו החליט למנות את חבר הכנסת יריב לוין שיחליף את יו"ר הכנסת מטעם 'יש עתיד', מיקי לוי.

הקרב בליכוד על התפקיד

נזכיר כי הטוענים לכתר הם חברי הכנסת יואב קיש, דודי אמסלם, דני דנון, אופיר אקוניס וגם אמיר אוחנה אם לא יקבל במפתיע את תפקיד שר החוץ. אמסלם הודיע כי אם לא יקבל את תפקיד שר המשפטים הוא לא יהיה שר, אבל כבר לפני חודש בשיחה עם חדשות כיפה הוא לא שלל את תפקיד יושב ראש הכנסת. 

יואב קיש, מצידו, מבקש את התפקיד לאור מיקומו הגבוה בפריימריז של הליכוד ודני דנון שחזר לכנסת אחרי כמה שנים בחו"ל דורש את התפקיד כבר מיום הבחירות. גורם בליכוד אומר היום (א') בשיחה עם חדשות כיפה כי למרות מיקומו הנמוך יחסית ברשימת הליכוד, נתניהו שוקל ברצינות את מינוי אקוניס לתפקיד יושב ראש הכנסת.