בליכוד מכחישים: דודי אמסלם לא יכהן כיו"ר הכנסת הבא

על פי חלוקת התפקידים המסתמנת בליכוד, נכון להיום יריב לוין ישמש כשר המשפטים ואת כיסא יו"ר הכנסת ימלא דודי אמסלם | בליכוד מכחישים: "הפרסומים על הבטחות לתפקידים אינם נכונים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 07/12/22 16:36 יג בכסלו התשפג

בליכוד מכחישים: דודי אמסלם לא יכהן כיו"ר הכנסת הבא
אמסלם, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

המשא ומתן הקואליציוני מגיע לשלביו הסופיים ובעוד שלושה ימים יאלצו בליכוד לבקש הארכה מנשיא המדינה יצחק הרצוג. על פי פרסום ב"מעריב", לפי חלוקת התפקידים המסתמנת בליכוד, נכון להיום (ד') מסתמן כי יריב לוין ישמש כשר המשפטים, אלי כהן כשר החינוך, יואב גלנט שר הביטחון. את כיסא יו"ר הכנסת ימלא חבר הכנסת דודי אמסלם. 

במפלגת הליכוד מיהרו לסייג את הדברים וטענו כי לאחר השיחות שערכו חברי הכנסת מהליכוד עם יו"ר המפלגה וראש הממשלה הבא בנימין נתניהו, נאמר כי "הפרסומים על הבטחות לתפקידים אינם נכונים. בשלב זה, ראש הממשלה המיועד נתניהו רק שומע ומקשיב לחברי הכנסת של הליכוד".

"אנחנו מחכים לתשובות מהליכוד"

אמש חתמו הליכוד ויהדות התורה על מעין נספח תפקידים ובימים הקרובים ירכזו מאמץ בחתימת ההסכמים הקואליציוניים המלאים.

יו"ר דגל התורה חבר הכנסת משה גפני אומר היום בתדרוך לעיתונאים כי עדיין נותרו שלושה פערים משמעותיים בינו לביון נתניהו. הפערים הם בנושאי גיוס, מערכת המשפט וחינוך. בכל הנוגע לגיוס גפני דורש שלא יהיה חוק גיוס עם יעדים או סנקציות על לומדי תורה, לדבריו, "צריך חוק שמי שתורתו אומנותו יוכל לשבת ללמוד תורה. אנחנו מחכים לתשובות מהליכוד".

גם במערכת המשפט ישנם פערים בכל הנוגע לפסקת ההתגברות. גפני מתעקש על רוב של 61 ומתעקש על העברה מיד של החוק, בליכוד מבקשים לחכות. בנושאי החינוך עדיין יש פערים מול הליכוד, ביהדות התורה רוצים השוואה של תקציבים למוסדות החרדיים וכן העלאה של שכר המחנכים והגננות.