1950-2022 הגיטרה נדמה: הלך לעולמו המוזיקאי יצחק קלפטר

המוזיקאי הותיק, חבר להקת כוורת לשעבר הלך הערב לעולמו והוא בן 72. קלפטר השאיר אחריו נכסי צאן ברזל דוגמת: צליל מכוון, דמיון חופשי ויושב על הגדר

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/12/22 19:48 יד בכסלו התשפג

הגיטרה נדמה: הלך לעולמו המוזיקאי יצחק קלפטר
יצחק קלפטר, הלך לעולמו בגיל 72, צילום: Moshe Shai/FLASH90

יצחק קלפטר הלך לעולמו: בגיל 72, הזמר, הגיטריסט והיוצר הוותיק, יצחק קלפטר הלך לעולמו. קלפטר, חבר לשעבר בלהקות כוורת, הצ'רצ'ילים, אחרית הימים וצליל מכוון. בין נכסי צאן הברזל שהשאיר אחריו: צליל מכוון, לוקח ת'זמן, האהבה שלי היא לא האבה שלו ויושב על הגדר.

יצחק קלפטר - דמיון חופשי:

תחילת דרכו - הצ'רצ'ילים

קלפטר נולד בחיפה וגדל בתל אביב. כשהיה בן 15 הקים יחד עם חיים רומנו, מיקי גבריאלוב ואחרים את להקתו הראשונה, "הצ'רצ'ילים", והפך לחלוץ הרוק הישראלי. הלהקה נקראה על שם כינויו של קלפטר מימי בית הספר, צ'רצ'יל. עם גיוסו לצה"ל פרש קלפטר מההרכב. את שירותו הצבאי עשה בתחילה בשריון, אבל עבר בהמשך בפקודת מפקדיו ללהקת גיסות השריון.

קלפטר עם מאיר בנאי

קלפטר עם מאיר בנאי צילום: Moshe Shai/Flash90

ההצלחה המסחררת עם כוורת

ב-1973הוזמן קלפטר להצטרף ללהקת "כוורת". הלהקה סימנה מפנה בדרכו המוזיקלית והמקצועית. רוב חברי "כוורת" באו מ"להקת הנחל" ולא מלהקות קצב, והרפרטואר, הגם שעדיין היה מבוסס על רוק, פנה לכיוונים נגישים יותר מאלה של "אחרית הימים" ועשה שימוש רב בהומור. קלפטר השתלב במהירות ב"כוורת", וכתב עבורה כמה מלחניו הראשונים. לאלבומה הראשון, "סיפורי פוגי". הלחין את השיר "יו יה" יחד עם דני סנדרסון. באלבומה השלישי, "צפוף באוזן", קיבל לראשונה תפקיד שירה סולו, ב"שיר הטמבל", שאותו גם הלחין. שיר אחר שהלחין לאלבום הוא "היא כל כך יפה". בכמה שירים אחרים היה חתום על הלחן לצד חברי להקה אחרים: "טנגו צפרדעים", "ככה היא באמצע" ו"לך ספר לסבתא".

יצחק קלפטר ז"ל

יצחק קלפטר ז"ל צילום: omer Neuberg/Flash90

השנים האחרונות - מחלות ולהיט אחד גדול

בשנים האחרונות סבל קלפטר ממחלת ריאות כרונית ואושפז בבית חולים מספר פעמים. בשנת 2000 חלה קלפטר במחלת הסרטן ממנה החלים בסופו של דבר. בשנת 2013 התארח באלבומה של להקת הגד נחש "הזמן להתעורר", בהקלטת השיר "יום שישי". בחודשי הקיץ של אותה שנה נטל חלק בחמש הופעות האיחוד של להקת כוורת, בבריכת הסולטן ובפארק הירקון