לא מתערבת: היועמ"שית דחתה את דרישתו של בן גביר

גלי בהרב מאירה התייחסה לפנייתו של יו"ר עוצמה יהודית שדרש להורות על עוצר כלל המינויים במשטרה: "לא מצאנו כי מתקיימות הנסיבות החריגות המצדיקות את התערבותנו במינוי בשלב זה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/12/22 13:45 יד בכסלו התשפג

לא מתערבת: היועמ"שית דחתה את דרישתו של בן גביר
גלי בהרב מיארה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ברקע הפרסומים השונים הקשורים ליחסיו עם מפכ"ל משטרת ישראל קובי שבתאי, פנה אתמול (ד') יו"ר עוצמה יהודית והשר לביטחון לאומי המיועד, איתמר בן גביר, ליועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, במכתב דחוף ודרש להורות על עוצר כלל המינויים במשטרה. היום התייחסה היועמ"שית לפנייתו של יו"ר עוצמה יהודית ואמרה כי לא פוסלת את המינויים למרות שיש "קושי משמעותי".

בן גביר כועס על נתניהו

בן גביר כועס על נתניהו צילום: Tomer Neuberg/Flash90

"אכן כפי שנקבע בפסיקת בית המשפט העליון ולפי הנחיית היועצת, יש מקום לריסון. היועצת סבורה כי המינויים שנערכו נכנסו כבר לתוקף והם בבחינת מעשה עשוי וההתערבות המשפטית בהם מוגבלת, אולם יחד עם זאת קובעת היועצת באשר למינוי המרכזי, מפקד מרחב מג"ב איו"ש כי מדובר במינוי רגיש וכי המינוי בוצע ב-6/12/22 קרוב לכינון המועד לממשלה החדשה. מדובר בקושי משמעותי היה מקום לערוך לגביו בחינה משפטית ומעמיקה ולהביאו בפני היוע"ש טרם ההחלטה בו", כתבה ביהרב מיארה.

לא מצאנו כי מתקיימות הנסיבות החריגות המצדיקות את התערבותנו במינוי בשלב זה

עוד הוסיפה וכתבה כי "יחד עם זאת, בנסיבות העניין, היות שהמינוי כבר נחתם ונכנס לתוקפו; בשים לב לכך שהליך המינוי עצמו היה מקצועי ותאם את אמות-המידה המקובלות במשטרת ישראל בנושאים אלה; מאחר שמדובר בתפקיד מבצעי חשוב שיש צורך חיוני להימנע מפערים באיושו; ובשים לב לכך שהנחיית היועצת מתייחסת ישירות רק למינויים מדרגת ניצב ומעלה, לא מצאנו כי מתקיימות הנסיבות החריגות המצדיקות את התערבותנו במינוי בשלב זה".

בן גביר פנה ליועמ"שית: שבתאי ובר-לב מבצעים מחטף

כאמור, בן גביר שלח מכתב ליועמ"שית ודרש להורות על עוצר כלל המינויים במשטרה. "המפכ"ל והשר לביטחון פנים מבצעים 'מינוי במחטף של בכירים במשטרה ערב כניסתה של הממשלה החדשה'", כתב בן גביר.

צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

במכתבו הוסיף וטען כי פנייתו באה "בהמשך להתנהלות בעייתית מאוד שמתרחשת בימים אלה במשרד לביטחון פנים, שעה שיש ניסיון לבצע מחטפים, ולהעמיד את השר המיועד לביטחון לאומי בפני עובדות מוגמרות". לדבריו "התנהלות זו מנוגדת להצהרתו הקודמת של המפכ"ל בה הבהיר כי לעת הזו, ערב כניסת שר נבחר למשרד, לא יהיה נכון לבצע שינויים לרבות מינוי של קציני משטרה בכירים". עוד הוא כתב כי "מדובר בהתנהלות תמוהה במיוחד, ושינוי עמדה רגע לפני עזיבת השר את המשרד".