ברקע היחסים המתוחים: האורח המפתיע שיגיע לבת המצווה של משפחת בן גביר

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב קובי שבתאי אישר את הגעתו לאירוע בת המצווה של בתו של השר המיועד לביטחון לאומי ויו"ר עוצמה יהודית בביתו בחברון

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/12/22 13:01 יד בכסלו התשפג

ברקע היחסים המתוחים: האורח המפתיע שיגיע לבת המצווה של משפחת בן גביר
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ברקע הפרסומים השונים הקשורים ליחסיו עם מפכ"ל משטרת ישראל קובי שבתאי, פנה אתמול (ד') יו"ר עוצמה יהודית והשר המיועד לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, במכתב דחוף ודרש להורות על עוצר כלל המינויים במשטרה. למרות היחסים המתוחים, המפכ"ל מתכוון להגיע הערב לאירוע בת המצווה של בתו של איתמר בן גביר, בביתו בחברון, כך פי פרסום של כאן חדשות.

קובי שבתאי

קובי שבתאי צילום: Meir Vaknin/Flash90


בתוך כך היום יתקיים טקס מינויים עם שר הביטחון פנים, עמר בר לב שיאשר שני קצינים במשטרה, מינויים אותם יו"ר עוצמה יהודית דרש אתמול מהיועמ"שית לעצור עד לכניסתו לתפקיד. מפכ"ל המשטרה צפוי להיעדר מהטקס בשל "בדיקה רפואית".

בן גביר פנה ליועמ"שית: שבתאי ובר-לב מבצעים מחטף

כאמור, יו"ר עוצמה יהודית ומי שמיועד להיכנס לתפקיד השר לביטחון לאומי פנה ליועצת המשפטית לממשלה במכתב ודרש להורות על עוצר כלל המינויים במשטרה. "המפכ"ל והשר לביטחון פנים מבצעים 'מינוי במחטף של בכירים במשטרה ערב כניסתה של הממשלה החדשה'", כתב בן גביר.

במכתבו הוסיף וטען כי פנייתו באה "בהמשך להתנהלות בעייתית מאוד שמתרחשת בימים אלה במשרד לביטחון פנים, שעה שיש ניסיון לבצע מחטפים, ולהעמיד את השר המיועד לביטחון לאומי בפני עובדות מוגמרות". לדבריו "התנהלות זו מנוגדת להצהרתו הקודמת של המפכ"ל בה הבהיר כי לעת הזו, ערב כניסת שר נבחר למשרד, לא יהיה נכון לבצע שינויים לרבות מינוי של קציני משטרה בכירים". עוד הוא כתב כי "מדובר בהתנהלות תמוהה במיוחד, ושינוי עמדה רגע לפני עזיבת השר את המשרד".